SQ10 die MS10 en MS20 tegelijk aanstuurt

Enzo.F

vrijwillig lid
Ik wil een 3VCO MS10+MS20 setupje maken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Als ik de trig-out en de cv-out van de ms20 gebruik werkt dat niet in combinatie met de trig-in en cv-in.

thanks for reply,
cheers.

Ik wil een 3VCO MS10+MS20 setupje maken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Als ik de trig-out en de cv-out van de ms20 gebruik werkt dat niet in combinatie met de trig-in en cv-in.

thanks for reply,
cheers.

Je hebt multiples nodig, zodat je de gate + CV signalen kunt splitsen en dan tegelijk naar de MS-10 en MS-20 kunt sturen. De MS-50 heeft deze multiples (junctions genaamd) aan boord, maar deze zijn denk ik ook wel eenvoudig zelf te (laten) maken.

Als ik het signaal dus splits moet het kunnen. Zou een dubbele out ook werken of wordt het signaal qua voltage te zwak als ik het simpelweg splits?

thanks!

Ik wil ongeveer hetzelfde doen met de combinatie DAW ---> Bass station als midi to CV ---> MS-10 en X911 (tegelijk). Ook hier kan ik het signaal niet vanuit x911 of MS-10 doorsturen, als een soort cv/gate thru.

Ben dus ook in het antwoord geïnteresseerd en kan absoluut zelf geen kabels maken. Zijn die niet gewoon te koop?

Zoeken op multiples....of een behringer patchbay, die kan je met de schuifknop zo configureren dat je hem als een multiple kan gebruiken.....

Thanks for replies! Helder!

never mind... ik dacht even dat de SQ-10 mulltiples aan boord heeft maar ik gebruik daar de MS-02 interface voor

Op de SQ10 zit een analog mixer. De toepassing van deze in1+in2=out is me niet geheel duidelijk. Waarvoor gebruik je deze in de praktijk?

Op de SQ10 zit een analog mixer. De toepassing van deze in1+in2=out is me niet geheel duidelijk. Waarvoor gebruik je deze in de praktijk?

Dat is inderdaad een heel simpel maar nuttig mixertje waarmee je twee verschillende CV signalen (bijvoorbeeld een rij van je SQ-10 en een envelope) bij elkaar kunt optellen zodat je deze met 1 patchkabel ergens in kunt prikken. Een soort omgekeerde multiple eigenlijk :)

Is voor de creativelingen. Je kunt bijvoorbeeld de pitch voltages van een SQ-10 rij mixen met de keyboard out van een MS-20 en de mix naar pitch CV in op de MS-10 sturen

@Hooihuis: Ik luister een track van je die je in de ms10-ms20-ms50-draad gepost hebt. is dat een one-taker of edit je de afzondelijke delen in multi-track?
cheers.

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=558048&postcount=19

patchbay's is de oplossing.

patchbay.jpg

zolang je dus niets in de grijze connector doet hebben de zwarten contact met elkaar, zeer handig voor splitsing kabels ....bijvoorbeeld voor de ms-reeks ......met de grijze zijn ze apart boven en onder (een soort door lus)

Laatst gewijzigd:
Passief splitsen lukt enkel goed als de CV en gate inputs van beide apparaten goed gebufferd zijn. Anders heb je actieve (gebufferde) multiples nodig.

@Hooihuis: Ik luister een track van je die je in de ms10-ms20-ms50-draad gepost hebt. is dat een one-taker of edit je de afzondelijke delen in multi-track?
cheers.

Je bedoelt die track die ik 27 juli van dit jaar heb gepost? Nou ja, echt een track is het niet natuurlijk, meer een soort soundscape :) Maar het is wel gewoon 1 take; geen edits of multitracking. Het is gemaakt met het setje dat je op de foto ziet op dezelfde pagina, minus de phase shifter. Ik heb geen SQ-10 gebruikt want die stond op een andere plek.

alleen de trigger is een probleem toch?
voor CV heeft de SQ-10 3 CV outs; kanaal A voor de MS-10 en kanaal B en C voor de MS-20 (elke osc een eigen)...

voor trigger zou je wellicht ook de external signal processor van de MS-20 kunnen gebruiken waarbij je een kopie van de audio out van de MS-10 op aansluit...

6 als je de a b en c gebruikt dan gaan ze na elkaar, dat is denk ik niet wat hij/zij wil bereiken.... of wel natuurlijk ik weet niet wat hij /of /zij wil dat is onduidelijk.

wat ook nog kan is een tr-808 :) gewoon uit de voorraad kast nemen ;) dan de twee triggers gebruiken die er op zitten rechtstreeks op de ms-10 en ms-20 de derde voor de sq-10

tsja, als 12 stappies al te weinig zijn dan kan je maar beter helemaal niet met een SQ-10 staan te fierljeppen... maar met 3x12 kan je nutuulk ook veel spannender dingen bereiken dan met die 1x36 nutuulk, denk bijv aan de ringmod van de MS-20 en het daarbij steeds weer anders stemmen van beide oscs endergelijke...

Als je niet zelf wilt of kunt solderen, kun je een naar twee jacks verlooppluggen kopen. Ik kreeg ze bij mijn Semtex XL bij gebrek aan multiples op die verder prima synth. Misschien heeft www.allekabels.nl
ze en aders verdienen ze die naam niet.

Back