hoe directx plugins verwijderen ?

vinveira

Stamgast
hoe kom ik van mijn direct x plugins af ,ik heb last van een lichte overdaad ,in wat voor map staan ze en kan ik ze net zo verwijderen als vst plugins

please help,ik heb er nu meer dan honderd en ik raak het overzicht een heeeel klein beetje kwijt

duizendmaal dank

Software moet je altijd via configuratiescherm->software deinstalleren als het kan. Een VST plug is soms een .dll die kan je gewoon uit je vstplugins map halen, maar directx plugins installeren zich ook in het register volgens mij, en in een apart mapje. Als je dan alleen het mapje van de plugin delete of misschien meerdere, dan heb je veel kans dat je computer minder gaat presteren. Als je echt pech krijg je hem dus niet meer opgestart bijvoorbeeld.

vaak kun je die .dll bestandjes niet zien staan......in dat geval moet je in windows aangeven dat je 'verborgen of systeembestanden' ook wilt weergeven...als het goed is staan ze allemaal in je Plugins folder van je hostprogramma....

Origineel geplaatst door dione
vaak kun je die .dll bestandjes niet zien staan......in dat geval moet je in windows aangeven dat je 'verborgen of systeembestanden' ook wilt weergeven...als het goed is staan ze allemaal in je Plugins folder van je hostprogramma....

waarna het programma vast en zeker foutmeldingen gaat geven als je zomaar gaat verwijderen als het verborgen is. Dat is meestal nie voor niets... je moet ze dan vrees ik ook met regedit uit het register halen of met uninstaller weghalen als dat mogelijk is en anders pech gehad ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
waarna het programma vast en zeker foutmeldingen gaat geven als je zomaar gaat verwijderen als het verborgen is. Dat is meestal nie voor niets... je moet ze dan vrees ik ook met regedit uit het register halen of met uninstaller weghalen als dat mogelijk is en anders pech gehad ;)

yep vst's kan je idd veilig verwijderen
als je niet weet wat een registry is zou ik daar zeker niet aan gaan kloten.

yep vst's kan je idd veilig verwijderen
als je niet weet wat een registry is zou ik daar zeker niet aan gaan kloten.

Inderdaad. En ook al denk je te weten wat het is, dan kan je er beter nog niet aan zitten. Ik spreek uit ervaring. :(

Programma DXMan van AnalogX:

Are you a power DirectX Audio user, or do you just want to have a better grasp of where all those plugins are going? Frustrated with plugins still showing up in all your programs, even though you deleted them ages ago? Then AnalogX DXMan is for you! DXMan allows you to add or remove plugin registrations on a whim... Find out almost any piece of information related to a plugin, from it's Class ID, to it's input and output pins, to it's filename and path, even it's properties page!

dxman.jpg

Te vinden op: http://www.analogx.com/contents/download/audio/dxman.htm

Ik zal voordat je zo'n programma gebruikt ALTIJD (en ik bedoel dan ook ECHT ALTIJD) eerst een volledige backup van je Registry maken. Er zit toch altijd een risico aan zoiets.

Aan andere kant is AnalogX volgens mij een 'bekende' op audio/softwaregebied en persoonlijk heb ik alle vertrouwen in ze. :engel:

[EDIT]Ik heb het programma zelf nog niet uitgeprobeerd..., dus heb geen aandelen deze keer :D[/EDIT]

tanx ironfreq, volgens mij is dxman precies wat ik zoek(volgens mij is 90 % van mijn pluggen niet te uninstallen),goeie tip,ook van die backup,ik heb ook voornamelijk ruzie met het register. ik check `m gelijk en ik zal kijken of ik nog ff op deze draad terug kan komen als ik hem getest heb.

mijn dank is groot

groet vin

Thx ironfreq dit is echt een vet handig proggie:)

Muchos gracias:halleluja

Prima progje inderdaad. Heb hem zelf ook vaak gebruikt... is tot nu toe altijd goedgegaan.

-- HanzZ

Back