iemand die kennis en evaring in midi wilt delen (Arnhem/Elst)

Rootical

Stamgast
Is er een homestudio hobbyist in regio Arnhem/Elst met ervaring in midi, zowel analoog als digi die mij een opstapje kan geven.
uitleg over de machines, funkties en gebruik van het programma wat je gebruikt.
Wil er eventueel wel een vergoeding voor geven, allemaal geen probleem.
Jou muziekstijl is niet echt van toepassing, het gaat mij om de basis principe van het produceren van een track zodat ik in de toekomst eventueel eigen producties kan bouwen voor m'n soundsystem.

reageer even via de pm als je wat voor mij zou kunnen en willen betekenen.

Thnx.

Heb alleen wat basis kennis in de PA.
Ik begrijp dat je van lezen wijzer wordt, maar met iemand "live" mee kunnen kijken is toch net even wat handiger.
Vandaar dus eigenlijk mijn oproep.
Net als ik mijn kennis kan en wil delen in het bouwen van speakers, zullen er vast ook mensen zijn die hun ervaring willen delen in het homestudio gebeuren.

Hmm, misschien ook even vertellen wat voor apparatuur?

heb de nodige rack apparatuur zoals effects, compressor, mengtafel, usb midi interface.
wel in het bezit van een midi keyboard maar ga liever over op een synth, draai liever aan de knoppen als al dat muisklikken.
maar dat bedoel ik, ik heb geen basis dus waar te beginnen.

Zit je in de krakers scene?

Nee ben geen kraker, ik werk gewoon voor mn geld ;)

Nou ja zeg, pas maar op, je krijgt zo het halve forum over je heen met zulke uitspraken.

Zo kom je een beetje over als je het over je eigen soundsystem hebt. Daar is namelijk best hulp te vinden, mensen die hun eigen systeem hebben en daar muziek op maken.. :doei:

Dat het een vvd/pvv stemmer is :D

Ik ken genoeg krakers die ook werken voor hun geld en niet krakers (huurders) die een uitkering hebben buiten hun schuld om (ww/bijstand). Dus dat zegt idd geen reet.

Wat is het budget voor deze persoonlijke begeleiding in de wondere wereld der midi ?

150px-Chriet.jpeg

Was maar een sarcastisch grapje mensen.
In de "scene" waar ik in zit heb je juist de meest diverse mensen.

Maar ff ontopic: als iemand bereid is te helpen ff via pm aub

Wat is het budget voor deze persoonlijke begeleiding in de wondere wereld der midi ?

150px-Chriet.jpeg

geen idee, de één wilt doekoe, een ander een goede fles scotch.
maar zoals aangegeven, een amateur track bouwert is al voldoende hoor, het gaat me puur om de basis kennis, vanaf daar vindt ik zelf de weg vast wel.

Je naam en het gebruik van Soundsystem zegt me dat je in de reggae zit....?
Wanneer je Roots/reggae/dub wil gaan maken is er niets meer standaard qua productie technieken.

klopt, heb m'n eigen systeem gebouwd.
gebruik jij alleen softsynth's of ook hardwarematig in je dubs.

ben op het moment 4 MT121's aan het bouwen.
één van de 4 scoops ligt op apegapen na het opblazen van de driver.
in de control tower heb ik ook weer het één en ander aangepast.

Kzie iig een JTS preamp en SE1 Siren van JT. Stack ziet er nieuw uit... PD's in de scoops ?
Maar wat is de Sound naam ?

Evt kan je wel eens bij bij in studio langskomen om te zien hoe het eea werkt.
Evt wil ik ook wel die kant opkomen tegen vergoeding. Maar is een beetje afhankelijk van wat je wil en wat je al hebt voor het produceren.

Culture Bass HiFi

de set is 4-way op een JTS preamp.
wbins zijn kappa geladen en de scoops 18XB's.
de midtop gaat dus vervangen worden door MT121's.
zodra het budget het een keer toelaat zal ik de wbins een keer gaan vervangen voor HD's, maar da's nog ver weg.
Zodra de stack actief gaat laat ik het weten, we zijn nog flink bezig met "tunen" en aanpassen.

waardeer je aanbod en zal er zker op ingaan.
ga eerst v/d week mijn huidige midispul aansluiten en gaan inventariseren wat ik er nog bij kan/moet halen.
Zou je buiten een standaar midi keyboard zelf als beginner ook nog synths kopen?
en wat kan je aanraden (tweedehands) wat enigzins betaalbaar is voor een hobbyist.

Back