Preset spotting...wie?!

de soundtracks van de x-files afleveringen zitten vol met korg wavestation presets, maar veel interessanter (mischien): de "laserharp" van jarre is niets dan een preset op een elka synthex! geprogrammeerd door 1 van de redaktieleden van het engelse sound on sound magazine.

Origineel geplaatst door OnAcid
Daar geloof ik eerlijk gezegd geen :kont: van.

http://english.ppk.ru/studio/

de link werkt niet, maar je bedoelt vast dat ze niet zo'n ding hebben. Kan wel wezen, maar al die space geluiden zitten toch echt in de e-16. Misschien gesampled oid

CJ Bolland - Sugar is sweeter

Die hi-passsound =

Een highpass preset van Dance-expansion...

Fatboy Slim - Acid 8000: preset uit de AN1x, volgens mij Acid1

effe dit onderwerp weer in de groep gooien :)

Soundtrack uit de D50 (5th pad gebasseerd op zaagtand) : in vele producties waaronder Yasmine
Flute FX uit de Wavestation (dwarsfluitsample die C2-C3-C4-C3-C2 doet in een loop en waarover meestal ook nog eens belletjes zitten - met phaser bewerkt) : Vangelis 1492 en talloze andere producties.
Sarrar (breathy voice): Talloze producties, zoals Crockett's theme van Jan Hammer e.v.a.

:doei:

bekende presets :

usher

usher

Het nummer YEAH is in z'n geheel met een Triton gemaakt. Ik heb hem voor de gein
na gemaakt. Live zelf een paar keer gebruikt.'

JV1080 Occitan Bass = Sunclub...

Emu Procussion :

De eerste preset drumkit in Front 242 - Mutilate
Housemachine drumkit in Front 242 - Melt

..oh ja en de Procussion zit in het hele album van Sheep On Drugs - Greatest hits...:okdan:

JP8000 Hard brass preset in Gigi DÁgostino - L'amour toujours :r

Origineel geplaatst door ProtoHuman
de link werkt niet, maar je bedoelt vast dat ze niet zo'n ding hebben. Kan wel wezen, maar al die space geluiden zitten toch echt in de e-16. Misschien gesampled oid

:eureka:

Als trotse bezitter van een E-16 ga ik dit toch eens tsjekken.

Origineel geplaatst door gemmetje
:eureka:

Als trotse bezitter van een E-16 ga ik dit toch eens tsjekken.
haha, nog zo'n gek met zo'n virtuozenbak :D! hij zit bij de drum-kits. De fx, en dan zijn het A3 en B3

en nog twee

en nog twee

Cristina Aguilera - genie in a bottle: An1x (het vage lfopad geluidje aan het eind van de maat)
See you at the love parade: Waldorf Pulse

Origineel geplaatst door EDP
voor een bandpass veruild is die exact het zelfde.

u2 nieuwjaarsdag is een Yamaha CP-80 (toch?)
al die oude prodigy geluiden strings en zo is een roland u20 of u220

U220 voor de prodigy en een CP70 voor U2 :)
DX7 ook veel gebruikt door hun...

verder:

fuzz gitaar 1 > pro soloist > cinema show
trumpet > pro soloist > the lamb lies down
bassoon > pro soloist > the light dies down on broadway
violin> pro soloist > the lamb

Volgens mij komt de elec piano van het nummer Coming Around Again van
Carly Simon(ja sorry geen dance of techno artiest) uit de mt-32 van Roland. Hij lijkt er wel erg veel op.

ARP 2600 I wish Stevie Wonder (inzet 5de maat.)
Oeps dat is natuurlijk geen preset.

meer ... dit is echt wel een vette threat ... (ontvetten dan)

Hoi,

Er is hier ooit iemand geweest die beweerde dat er in een Dido nummer een preset van de MC303 zat (misschien een drumklank?).. iemand enig idee of dat waar is en vooral over welk geluid en track dat gaat? :D

Niet dat ik wat tegen de MC-303 heb, maar zou wel cool vinden om te weten of dit idd zo is

Groetjes,
Vincent

Laatst gewijzigd:
Back