rackje met obscure clones

jwhagenbeek

Ouwe rot
Heb een prachtig vintage rackje gekocht met een aantal leuke en gekke modules, waaronder 2 modulaire phasers een bbd delay 2 eq's, een noise gate, twee dbx 410 en twee compressors. een phaser en de twee compressors werken niet maar daar ga ik nog naar kijken.
Na wat zoeken online kom ik erop dat de dbxjes encoder/decoders zouden moeten zijn maar ze reageren als zwaar pompende compressors (overigens wel erg lekker!) maar hoe kan dat nou??? en als t echt compressors zouden zijn, waarom zitten er dan niet zulke leuke draaiknopjes op? =(
http://www.dbxpro.com/product_downloads/Service_Manuals/410-411 Service Manual.pdf

ow foto's komen snel

de twee compressors werken... wat mij betreft iets te subtiele en muzikale compressors om als effect te werken. van mij mag een compressor best pompen op enkele kanalen als het maar niet op alles is.
nu alleen nog een flanger (de phasers zijn flangers) aan de praat krijgen... en alles werkt

heb wel onder stroom gestaan en heb bij 1 van de 2 compressors meerdere rookpluimpjes uit de kast zien komen en geknetter en vonken... maar hij bleef t doen !?!

de flanger die wel werkt is echt een gek apparaat, het reageert op de enveloppe van het inkomend signaal. daarmee krijg je vrij onvoorspelbare pitch veranderingen die toch goed meelopen met het geluid.

ja dat is m!

ik had mn camera in het atelier liggen en daar ben ik nu dus neem zo mn camera weer mee.

dat rackje koste me net wat teveel eigenlijk voor iets waarvan ik zeker ging weten dat niet alles vlekkeloos zou werken, maar ja de drang om m te kopen was echt te groot!!! en nu ik ermee aan t spelen ben vind ik het zeker de moeite waard.

Nou...wees er zuinig op en voorzichtig mee.
Ik weet niet wat je betaald hebt, maar wellicht hebt je grote mazzel.
Want wat je gekocht heb ik mondiaal zeer gewild spul!
Zoek op het merk Audio & Design Recording (is Engels).
Scamp is een modulair rack wat ADR ooit op de markt heeft gebracht.
De ADR Compex is een 2 channel compressor/limiter/gate van ongeveer 2000,- euro tweedehands.
Die Comprex schakelingen zijn ook in module vorm uitgebracht.

Zoek gerust een beetje op internet, ik denk dat je er vrolijk van gaat worden;)

Nog maar een reactie :)

Ik heb een zooitje informatie over ADR verzameld (omdat ik zelf ook het nodig ADR heb).
Als je daar een copie van wil hebben, stuur me een email met emailadres en ik upload het ff voor je op wetransfer.

Verder:
Als jij gaat zoeken op internet en leuke dingen vindt, dan ben ik natuurlijk ook erg geinteresseerd.
Ik weet bijvoorbeeld niet zo veel van het verband tussen ADR en Harmony.
Harmony is volgens mij Amerikaans, maar dat weet ik bijvoorbeeld al niet zeker.
Wat wellicht ook interessant kan zijn om mee te nemen in je zoektocht: Orange County
Orange County is een Amerikaans merk wat destijds een clone van de Compex op de markt heeft gebracht.
Hier kwam veel auteursrechtelijk gezeik van waardoor de OC dingen weer verdwenen.
Misschien bestaat er een verband tussen ADr, Harmony en OC :)

Obscure Clones!

Attachments

• glbtpcp.jpg
    glbtpcp.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 133
Back