Wat vinden wij van New Order - Joy Division?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Oud werk ook hoor!
Movement klinkt nog erg als Joy Division, Power Corruption & Lies heeft meer het Blue Monday geluid, Low Life lijkt in plekken erg op The Cure, en Technique is briljante techno-pop. Oh en Brotherhood heeft toch ook wel een paar erg slim geschreven songs.

En da's alleen maar de jaren 80 :D
Daarna niet slecht, maar het oude werk trekt me toch meer.

Mvg.

CoolRunning

Ik vind NewOrder best leuk behalve de zanger: zij zijn niet groot geworden vanwege hem. Maar dat is hun trademarkt. Toch... respect

vind de oude joydivision wel oke, new order in het begin ook wel, van nu weet ik eigelijk niets.

Als ik dan toch moet kiezen, vind ik Depeche Mode interessanter: 12-bits samples, met de bijklanken ervan vind ik zelf interessanter dan standaard analoge klanken. En ik vind slechte zang niet noodzakelijk bij synth-muziek...

hehe wat een vage argumenten... slechte zang is ook geen must ofzo maar deed zich gewoon vaker voor omdat in die tijd iedereen lekker deed wat 'ie wilde, de punk/wave DIY instelling weet je wel... die 12 bit was wel een noodzakelijk iets (ivm kosten van digitale technieken toen) dat niet per definitie zo heeft moeten klinken nutuulk, dat kan je alleen achteraf mooi vinden omdat het dan een nostalgisch randje en een punt van herkenning heeft gekregen :D

hehe wat een vage argumenten... slechte zang is ook geen must ofzo maar deed zich gewoon vaker voor omdat in die tijd iedereen lekker deed wat 'ie wilde, de punk/wave DIY instelling weet je wel... die 12 bit was wel een noodzakelijk iets (ivm kosten van digitale technieken toen) dat niet per definitie zo heeft moeten klinken nutuulk, dat kan je alleen achteraf mooi vinden omdat het dan een nostalgisch randje en een punt van herkenning heeft gekregen :D

Precies. En als ik moet kiezen tussen een standaard analoog zaagtandje met slechte zang of interessante 12-bits samples met mooie composities en sfeervolle zang, dan hoef ik niet veel moeite te doen...

Joy Division is erg tof op zijn tijd, new order stukje minder.

Ik vind pakwegg 80% van Joy Division nummers magistraal. En dan zéker eerder qua inhoud/spanning dan op muzikaal/virtuoos gebied. Ze kwamen inderdaad uit de DIY/punkbeweging voort.

Heb echter nooit ofte nimmer begrepen waarom 'love will tear us apart' een hit is geworden.:? Wat een middelmatig nummer!

Best wel raar dat nu 2 bands joy-division spelen eentje retestrak alle 2 albums (Hook+band) zo strak was JD nog nooit geweest want Bernard Albrecht zat er regelmatig naast (live)met z'n gitaar en nu NewOrder big festival veel licht en visuals toeters en bellen.
Dan kies ik toch voor 't clubcircuit van PeterHook => de eerste 3 albums van NewOrder zijn echt interessant daarna wordt 't teveel pop.

Back