EMU Shortboard goede low budget synth??

Michaels Keys

Ouwe rot
Beste forumleden,

De gitarist van mijn band wil voor het geval er zonder toetsenist gespeeld wordt een soort backup toetsenpartijtjes spelen. Hij wil voor weinig geld een keyboard/ synth/ module kopen die op het podium 'goed genoeg' klinkt voor met name de bread & butter geluiden ... dus piano, fender rhodes, strings, choirs ...

In eerste instantie hebben we een Roland U220 module aan een X board gehangen. Dat bleek geen sine cure (programmeren van de U220, zie elders op het forum voor de liefhebbers) en nu is door een verkeerde adapter de X board in rook opgegaan (bij wijze van spreke dan).

Het budget is maximaal 150 euro. Een optie is om een X board voor ca. 50 euro aan te schaffen (2e hands) en er voor 100 euro een acceptabele module bij te zoeken. Maar een 'alles in een' oplossing, liefst niet al te groot (4 octaven is genoeg) zou mooi zijn.

Iemand ervaring met de Short/Longboard van Emu? Zou je die voor deze doeleinden aanraden? Ook andere tips en suggesties zijn welkom!

Groeten, Michael

Ik heb wat Youtube filmpjes van de Shortboard en Longboard gezien.
Het ziet er wel bruikbaar uit en de klank lijkt me best in orde. In ieder geval beter dan een oude module van max. 100 euro.
Andere opties zijn een stuk duurder of moeilijker te bedienen.
Tweedehands zijn de Shortboards bijna gratis. Dus je loopt weinig risico als je er eens eentje wilt uitproberen.

Laatst gewijzigd:
Back