Low budget acidbakken?

steffie268

Stamgast
Hoi,

Ik ben benieuwd naar hoe jullie collectie acidbakken er zou uitzien als je zou uitgaan van de volgende voorwaarden:

-analoog
-sequencer mag maar moet niet
-liefst zonder keyboard (plaatsgebrek)
- totaal budget tussen 1200 (prijs nieuwe Avalon) en 1500 euro (prijs "goedkope" TB)...
-clones zijn toegestaan maar toch een voorkeur voor de minder voordehandliggende opties...
-voor het budget uitgaan van tweedehandsprijzen

1 gloednieuwe Avalon zou dus kunnen, of als je genoeg geduld hebt een FR-777 maar om de één of andere reden lijken meer synths mij leuker dan maar 1 synth...

Mijn lijstje:
Acidlab Bombass 2
Grendel Ra-9 Grenadier
Analogue Solutions Red Square
Doepfer MS-404 (???)

Feedback omtrent de Doepfer is zeker welkom...

grtz

Een budget tussen de 1200 en 1500 als voorwaarde? Dan zou ik het niet weten.

Zonder die voorwaarde de cyclone tt303 v1 of audiorealism bassline maar die klinkt wel een stukje statischer. Als ik toch al tot de 1500 euro ging uitgeven voor een acid machientje dan legde ik er nog een paar bij en ging dan meteen voor een tb-303 want dat geld ga ik niet voor een clone uitgeven.

Oh ik snap hem, low budget bakjes voor een totaal van 1200 tot 1500, prima de tt303, sh101en voor extra nog een volca bass

Jomox Airbase 99 (300eu)
DSI Tetra (400eu)
MXR Doubleshot Distortion (150eu)
TT-303 (400eu)
Soundcraft Spirit mixer (100eu)
Beat Step Pro (150eu)

Daar kom je wel een end mee denk ik.

Vind 1200 niet echt low budget voor een acid bak :)
Als je op zoek bent naar wat anders dan de geijkte paden, dit kan ook: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/543273
Polaris heeft een 3pole mode met ingebouwde distortion, die doet het supergoed voor acid. Er zijn ook complete 303 voices te koop in 1 module, of bijvoorbeeld een losse 303 filter en losse distortion.

Jomox Airbase 99 (300eu)
DSI Tetra (400eu)
MXR Doubleshot Distortion (150eu)
TT-303 (400eu)
Soundcraft Spirit mixer (100eu)
Beat Step Pro (150eu)

Daar kom je wel een end mee denk ik.

Leuk dat je ook aan een distortion en een mixer gedacht hebt.
Ik dacht eerst aan een MXR disto+ maar die Doubleshot lijkt ook wel potentieel te hebben...
Is de bouwkwaliteit van de TT dan toch aanvaardbaar?

Vind 1200 niet echt low budget voor een acid bak :)
Als je op zoek bent naar wat anders dan de geijkte paden, dit kan ook: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/543273
Polaris heeft een 3pole mode met ingebouwde distortion, die doet het supergoed voor acid. Er zijn ook complete 303 voices te koop in 1 module, of bijvoorbeeld een losse 303 filter en losse distortion.

Het opzet is dus: 1200-1500 voor een "collectie" acidbakken, stuk of 4-5 stuks voor dat geld is toch wel low-budget dacht ik...
Met eurorack zou je een hele vette acidbak kunnen bouwen, maar voor het budget heb je dan nog altijd maar 1 synth...

Bouwkwaliteit TT zou ik niet weten, zijn daar problemen mee dan? Ik heb er zelf nooit één gehad.

Die MXR Doubleshot Diatortion heb ik al jaren, echt fijn dingetje.

En wat is er mis met een xoxbox of nonxox?

X0xb0x met n0nx0x2 mod. Je hebt er 6 voor de prijs van 1 303 tegenwoordig, en het ding werkt zoals een echte 303
Veel andere clones die goed klinken, maar de werking is meestal anders

Het opzet is dus: 1200-1500 voor een "collectie" acidbakken, stuk of 4-5 stuks voor dat geld is toch wel low-budget dacht ik...
Met eurorack zou je een hele vette acidbak kunnen bouwen, maar voor het budget heb je dan nog altijd maar 1 synth...

Ah ok Dat verklaart het. Ik heb 'm aangepast naar een low budget versie, met 2 303 voices en sequencer. Je hebt dan eigenlijk 2 volwaardige synths voor een kleine 900,-, en kan je er zelf nog iets bijzonders van maken met extra lfo's/envs, andere filters, etc. Scheelt een beetje ruimte, ook in je stekkerblok. https://www.modulargrid.net/e/racks/view/543273

Een ander supergoedkoop alternatief die ik nog niet voorbij zag komen is de volca bass

je kan ook nog de timber wolf proberen als 't echt niks mag kosten: drum en monosynth in één doosje met knoppen, seq en pads

Monologue vanwege de filter en de sequencer?

Drums/Samples/Sequencer: Elektron Digitakt
Bass: Moog Minitaur / Novation Bass Station 2
Acid: Twisted Electrons Acid8 mk II (of ev. een andere synth van hun)

https://www.youtube.com/watch?v=ycryIVjxS5s Very low budget maar wel leuk (ik denk een beetje zoals de MAM MB33 Retro).

Dikke merci voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord maar amai wat een vet bakske, zeker een kandidaat voor mijn "collectie"...

Mijn Japanse maat komt binnenkort nog eens naar de EU dus als ik iemand een plezier kan doen door er ééntje meer mee te brengen, pm maar...

Boss syb3.maakt van alles een 303 voor weinig.
En natuurlijk de Korg monotribe.

Laatst gewijzigd:
Dikke merci voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord maar amai wat een vet bakske, zeker een kandidaat voor mijn "collectie"...

Mijn Japanse maat komt binnenkort nog eens naar de EU dus als ik iemand een plezier kan doen door er ééntje meer mee te brengen, pm maar...

Idd, een heel vette bak voor z'n geld. Ik was echt onder de indruk van de sound (direct mijn Roland Aira TB-3 buiten gezwierd).
Alle info vind je hier: http://beatnic.jp/products/bassboyp/

Als je het kan laten meebrengen is het mooi meegenomen. Anders komen er import en douanekosten bij. Maar als je eerst even contact opneemt met de maker ervan kan er wel wat gefoefeld worden met de factuur :D

Ik heb de BassBoy+ onlangs uitgeleend aan een collega/muzikant en die heeft er deze industrial/techno/acid track mee gemaakt:

Back