Edward Grand (Live recording Octatrack, Tempest, Voyager, DX200, Shruti-1)

Roonan

Lang lid
Het is alweer wat jaartjes geleden, maar er zijn vast nog leden hier die mij nog kennen als Roonan. Ik heb een aantal jaren geleden alles verkocht ivm tijdgebrek door starten zaak, maar het bleef toch kriebelen. Ben inmiddels alweer een jaartje bezig en heb een leuke live set bij elkaar verzameld. Werk nu oa met DSI Tempest, Voyager RME, Octatrack, Shruti-1, DX200, xOxbOx, Evintide Space en Timefactor, Kaosspad 3 en een Korg micro-X. Ben weer helemaal terug op hardware.

En een nieuw begin heeft ook een nieuwe naam : REOvolt

Dit is mijn laatste live recording: "Edward Grand"
http://soundcloud.com/reovolt/2012-09-15-edward-grand

Ja, heb 'm helemaal geluisterd..
Hypnotiserend!
Is die piano niet helemaal goed gestemd,
of hoor ik dat verkeerd? :S

Ja, heb 'm helemaal geluisterd..
Hypnotiserend!
Is die piano niet helemaal goed gestemd,
of hoor ik dat verkeerd? :S

Tja, daar zeg je wat, weet ik eigenlijk niet :?
Het (de piano) is gewoon een preset :o: van de micro-X (triton engine) die standaard veel EFX heeft om hem dramatisch te laten klinken. Daarnaast heb ik er best wat EFX erbij gemixt (Space en Time factor) om het nog dramatischer te maken. Kan daaroor wellicht wat valsig klinken, maar dat hoort een beetje bij de stemming van de track.

hij klinkt zoals ie er uit ziet
een lange rechte lijner zit wat weinig beweging in, qua beat en qua sound
vind ik dan he

hij klinkt zoals ie er uit ziet
een lange rechte lijner zit wat weinig beweging in, qua beat en qua sound
vind ik dan he

Kan wel kloppen aangezien het maar 2 patterns zijn. Aan de andere kant kwam dit er spontaan (live) uit en vond ik de eentonigheid bij deze track wel meevallen (vind ik net als jij vaak wel bij tracks). De beweging en het onderhoudende zit in de subtiele details. De eerste paar keer luisteren vond ik hem zelfs nog te vroeg afgelopen, wat best opvallend is, omdat mijn tracks steeds korter werden (4 a 5 min).

Maar goed, ieder zijn smaak :okdan:
Zou anders erg saai worden niet?

Back