Antonelli Electrisch Orgeltje - Midi?

Boutrosbrother

Stamgast
Jeps,

Net een intaliaans Antonelli 2375 orgeltje gekocht voor 25 euro's... klinkt echt lekker! Mits wat extra effectjes zeer farfisa-alike.

Ik zou er echter graag nog midi-out aan toevoegen... lijkt jullie dit haalbaar? enkele foto's in bijlage.
(een 2de idee zou zijn om een midi-klaviertje te kopen, en dit in te bouwen in plaats van het huidige klavier?)

nog een 2de probleempje: er is 1 toets die een octaaf te hoog klinkt, bij alle instellingen. zou ik dit vlot kunnen verhelpen?

thx!!!

Attachments

• 2012-09-18 08.16.40.jpg
    2012-09-18 08.16.40.jpg
    51,2 KB · Bekeken: 107
  • 2012-09-18 08.16.49.jpg
    2012-09-18 08.16.49.jpg
    54,5 KB · Bekeken: 82
Ik zit al met genoeg key's, en ik wil mijn Doepfer Dark Energy in de Antonelli inbouwen, zodat ik ook vlot de antonelli door de Doepfer kan filteren etc.. Ik wil er dus een soort Synth/organ van maken met 2 aparte uitgangen: de originele orgel, en de synth-module.

Ik ben ondertussen wat verder op het net aan het kijken, en het ziet ernaar uit dat ik het bestaande keyboard zal proberen aan te passen met midi-out.. een doepfer ctm64 of zoiets..
dan kan ik ook nog een pitch/modwheel erin steken voor de doepfer.

grts

Iemand verstand van Doepfer CTM 64 (DIY midi out kit) en kan deze gebruikt worden op mijn bestaande orgel? er zitten foto's in bijlage met het binnenwerk. De toetsen maken nu contact via springveertjes die een lange metalen draad raken/of niet. Het is mij een raadsel hoe ik de CTM kan aansluiten op de toesten. De handleiding is er niet zo duidelijk over.. die spreekt alleen over female flat cable connectors... of zoiets..

Attachments

• IMG251.jpg
    IMG251.jpg
    68,2 KB · Bekeken: 82
  • IMG253.jpg
    IMG253.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 82
  • IMG256.jpg
    IMG256.jpg
    35,9 KB · Bekeken: 82
de enige manier zou het toevoegen van extra toetscontacten zijn.

het makkelijkst lijkt mij dan om reedcontacten in combi met magneetjes te doen.

:mega:

Zoals gezegd in het begin is er een toets die een te hoge pitch heeft. Het is eigenlijk nog altijd de correcte pitch maar een oktaaf hoger... Nu leg ik de bak vandaag aan, speel ik wat, en ik merk dat een 2de toets hetzelfde heeft plots... ook een octaaf te hoog.

is dit makkelijk te snappen, te verklaren of op te lossen?

top, nu zijn 2 van de drie kapotte toetsen plots terug ok...
zal gewoon slecht contact zijn waarschijnlijk.. one to go!

Back