Restauratie/Repaint Juno106 front panel?

synthdood

Stamgast
Nu m'n Juno-106 weer gerepareerd is en supergoed klinkt zou ik eigenlijk het frontpanel willen restaureren. Er zitten de nodige beschadigingen en roestplekjes op en het paneeltje rond de pitchbender is ook niet echt fraai meer. De eerste eigenaar heeft 'm veel live gebruikt dus dat ding heeft flink wat te verduren gehad. Leuk zo'n instrument met wat geschiedenis, maar ja, ik ben een neuroot en wil m'n gear zoveel mogelijk mint hebben..:stupid

Weet iemand een bedrijf in Nederland dat dit soort paint/sikscreening klussen kan doen?

Alternatief is een oude defecte Juno kopen en daarvan de behuizing gebruiken. (die moet er dan natuurlijk wel netjes uitzien)

Ieder krasje en roestplekje draagt bij aan de schoonheid en de waardigheid van deze Vintage synth.

Her schilderen is een grote NO NO :L

Een defecte 106 doe je niet slopen maar herstellen, zoals je met de jouwe gedaan hebt :halleluja

Just my2€cents

Mijn jp8 zit vol krassen en is een oud podiumbeest, geeft em alleen maar meer scharme, hij is wel helemaal kraaknet schoongemaakt, stickers weg en zo :biertje:
kzou hen voor geen geld herschilderen of blauwe leds in doen of zo

Ik volg Vic. Ik probeer zelf om geen extra beschadigingen op mijn synths te maken (bv knoppen goed vasthouden zodat de opdruk errond niet slijt), maar alle slijtage die een synth optisch al heeft, is zijn geschiedenis en deel van de charme. Bij gitaren noemt men het reliced, moeten we bij synths ook maar eens invoeren. :)

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Maar ik zou me wel afvragen of het geheel overspuiten en opnieuw beletteren van een frontpanel het geld waard is. Zeker omdat de belettering waarschijnlijk opnieuw gemaakt moet worden en dus nooit 100% hetzelfde wordt zoals die door Roland ooit geleverd is.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Maar ik zou me wel afvragen of het geheel overspuiten en opnieuw beletteren van een frontpanel het geld waard is. Zeker omdat de belettering waarschijnlijk opnieuw gemaakt moet worden en dus nooit 100% hetzelfde wordt zoals die door Roland ooit geleverd is.

Ik heb wel eens een mailtje gestuurd naar Jeff van http://www.customsynth.co.uk/. Ze zijn echt goed en behalve customwerk doen ze ook restauraties en ze kunnen volgens mij alle belettering en logos weer als nieuw maken. Was alleen een beetje prijzig en bovendien zou de hele handel ook nog naar en van de UK versuurd moeten worden. Al met al teveel gedoe en teveel geld.

Jullie hebben natuurlijk wel gelijk ik denk dat ik het zo maar laat en ga genieten van een slightly beaten up maar goed werkende en meesterlijk klinkende Juno 106 :mega:

Goeie tip. Helaas zijn deze ook niet heel erg mint en dan is 200 dollar me toch nog teveel. Bovendien gaan onze douane en postvrienden er natuurlijk ook nog iets bovenop gooien waardoor het geheel eerder in de buurt van 300 euro zal komen.

Ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik 'm lekker laat voor wat het is en mocht ik toevallig nog eens tegen een puntgave behuizing aanlopen dan kan dat altijd nog.

Back