Gratis studeren aan topuniversiteiten via Coursera - Music Production

access1

Vintage lidl
https://www.coursera.org/course/musicproduction

start Next session: Mar 1st 2013 (6 weeks long)

Course Syllabus

Lesson 1: Recording Signal Flow
Sound, Microphones, Cables, Microphone Preamp, A to D Converter, DAW, DSP, D to A converter, Amplifier, Speakers (path of speaker is same as waveshape in DAW)

Lesson 2: DAW (Editing)
Multitrack Concept, Audio vs. MIDI, Regions and Sound Files, File Management, Grid, Trim, Cut, Paste, Crossfade, Automate, Software Instruments, MIDI Editing, Bounce

Lesson 3: Mixer (Summing)
Adding Waveforms, Mute and Solo, Stereo and Mono, Panning, Busses, Submix, Insert, Categories of Effects, Sends, Pre/Post Sends, Aux Tracks/Returns

Lesson 4: Dynamics Processing
Dynamic Range, Distortion and Noise, Volume Automation, Envelope (RMS), Dynamic Processors, Attack and Release, Conceptual Downward Expander and Gate, Conceptual Compressor and Limiter, Practical Gate, Practical Compressor

Lesson 5: Delay and Filters
Conceptual Delay, Delay Spectrum, Filters, Equalization, Short Delay (Comb Filter), Short Modulated Delay (Flanger), Long Delay (Synchronized), Reverb, Depth in Mixing

Lesson 6: Synthesizer
Synthesizer and Sampler, Synthesizer Overview, Oscillator, Filter, Amplifier, Modulation, Envelope, LFO, A Language of Timbre

Inderdaad, interessant voor beginners maar ook soms om nog dingen weer te herhalen kan geen kwad :P

Ziet er interessant uit! Ze hebben ook nog andere interessante cursussen over o.a. songwriting en improvisatie.

Volgens mij kan je per les een video bekijken en daar moet je dan verschillende vragen over beantwoorden en opdrachten bij doen. Daarvan moet je eventueel de audio weer uploaden en deelnemers aan de cursus kunnen dan elkaars opdrachten luisteren en beoordelen. Of je die video op een vaste tijd moet bekijken weet ik niet, dat kon ik niet terugvinden.

Ik heb me ingeschreven voor digital sounddesign (januari) en musicproduction (maart).
Lijkt me interessant genoeg om eens uit te proberen. Uurtje per avond moet lukken :peukie:
Verder weinig reviews over Coursera te vinden op het net, ben benieuwd..

TS bedankt voor de tip!

Coursera is behoorlijk goed, dit moet je niet onderschatten.
Ik ga me zeker inschrijven.
Even off topic
Even los van de bovenstaande cursus is het zeker interessant om door het aanbod hen te lopen. Het certificaat is niet officieel maar wordt door steeds meer bedrijven geaccepteerd als een toevoeging aan je cv.
Ik heb een tijdje gelden een aantal bekeken voor mijn werk en sommige zijn kwalitatief goed (docenten komen ook van universiteiten). Welkom in de nieuwe wereld van opleidingen :-)

Ik heb nu de helft van de introduction to digital sound design er op zitten. Moet zeggen dat een groot gedeelte echt kurkdroog wordt gebracht, met veel theorie, een hoop filosofische prietpraat en -in mijn ogen- te weinig interessante praktijkvoorbeelden, maar het is wel interessant om de basisprincipes die aanvankelijk misschien logisch of gesneden koek lijken eens onder een vergrootglas te leggen.
Te gek dat dit gewoon gratis is.

Geslaagd voor "Introduction to Digital Sound Design" !

Final Exam : 46 / 50 ! :)

Volgens mij is DJRazor ook geslaagd?

Vrijdag begint "Introduction to Music Production".

Succes allemaal die meedoen!

Back