WAV-files verkorten (Automatisch/Batch)

clintrubber

Ouwe rot
in de ban
Hallo,

Ik heb voor een hardware sampler een set prima sounds, maar het geheugen loopt bij een bepaalde sample-set wel erg snel vol.

Nou zag ik dat de meeste samples wel erg lang doorlopen. Oftewel: samples verkorten in lengte gaat voor het meeste gebruik niet opvallen.

Halveren dus dacht ik (eventueel met een smooth fade-out, maar da's optioneel).

Alleen, 't zijn er een stuk of 180 (wav-files), ;{ en niet allemaal dezelfde lengte.

Weet iemand een programma of manier om dat in batch mode / geautomatiseerd te doen ?
(Akai & Win-XP).

Bedankt !

lees effe de manual van Adobe audition (voormalige CE pro).

Daarmee kan je via batch processing een bewerking automatiseren.

Je kan ook een muis aktie opnemen en daan 1 miljoen keer automatisch herhalen.

1 zoek de korste samples door in je filebrowser de kleinste files eruit te halen die kort genoeg zijn.

Dat zie je aan de grote van de file.

2. zoek de korste file die er dan overblijft en neem dan een knip en plak aktie op waarin je de file op grote maakt die je wenst.

3. haal al je files door het script

of doe ze 1 voor 1 hahahahah suc6

Je dient hierbij wel nog te letten op het type gebruik van die samples : one shot of looping.
Looping types vereisen een grote nauwkeurigheid betreft begin en einde van de golfvorm, om een mooie lus te bekomen.
Als het complete ritmes zijn kan je op één enkele loop knippen (opgelet : bij loopen krijg je dan wel minder variaties, als die er inzaten.)

(wil je draadje niet hijacken, maar...)

Kun je ook cd's met audio loops batchen naar wav samples?

Dus van die audio cd's waar elke track een stuk of 10 loops zijn met een korte stilte
tussen de loops.
(soms is er ook een bliepje, tick of plop om het einde van elke loop te markeren)

Is er dan een mogelijkheid om 1 zo'n audiotrack automatisch in bijvoorbeeld 10 wav files te veranderen?

Je dient hierbij wel nog te letten op het type gebruik van die samples : one shot of looping.
Looping types vereisen een grote nauwkeurigheid betreft begin en einde van de golfvorm, om een mooie lus te bekomen.
Als het complete ritmes zijn kan je op één enkele loop knippen (opgelet : bij loopen krijg je dan wel minder variaties, als die er inzaten.)

Met andere woorden moet hij dus een per een inkorten, best veel werk natuurlijk maar dan heb je resultaten "op maat". :okdan:

(wil je draadje niet hijacken, maar...)

Kun je ook cd's met audio loops batchen naar wav samples?

Dus van die audio cd's waar elke track een stuk of 10 loops zijn met een korte stilte
tussen de loops.
(soms is er ook een bliepje, tick of plop om het einde van elke loop te markeren)

Is er dan een mogelijkheid om 1 zo'n audiotrack automatisch in bijvoorbeeld 10 wav files te veranderen?
Moet kunnen met de reeds vernoemde software.

Hi,

Bedankt voor de reacties, ga ik zo proberen. 't Gaat in dit geval allemaal om one-shots, dus da's minder kritisch. Via de sampler-ADSR kan ik eventuele abrupte sample-eindes ook nog maskeren.

Grt!

Back