Acidized Wav files

Arjan FTM

Stamgast
Hallo allen,

ik ben aan het stoeien met een sample dvd met acidized wav files die volgens mij niet helemaal goed ge-acidized zijn ofzo, want het tempo klopt niet!

Alle samples zijn volgens de info 120 bpm, en dit zijn ze dus niet. Nu is dat niet zo´n probleem, maar als ik een sample die in werkelijkheid zo´n 100 bpm is, inlaad in cubase (waar bpm dus ook 100 is) wordt door die ACID data de sample automatisch (erg slecht zelfs) gestretched naar wat hij denkt wat 100 bpm is, en dit is in werkelijkheid dan nog maar 80 ofzo. is er een manier hoe ik die samples zonder die ACID onzin kan gebruiken? Dus dat ik de sample gewoon in kan lezen en dat Cubase hem neemt zoals ie is en er niet allerlei foute en onnodige bewerkingen op los laat?

Thnx!

Arjan

Op welke sample bitrate heb je Cubase staan? Deze moet overeenkomen met de bitrate van de sampleDVD anders krijg je ongewenste Special FX.. :D

Heb ik uitgebreid gechecked! Samples zijn 24 bit, 44.1 Khz, dus Cubase ook, maar die tempi van de samples kloppen niet met de werkelijkheid!

hmm, heb een workaround gevonden:

Bij het importeren van Acidized Wav files wordt in Cubase automatisch Musical Mode van audio stretching geactiveerd, zodat je loops direct worden aangepast aan het tempo van je project! Which is nice, ware het niet dat de Acid info van je samples dan wel dient te kloppen! Ik zie in dit geval ook de toegevoegde waarde van het Acid verhaal niet helemaal.....

Maar goed, Daan, thnx voor je reply en als je een nog betere oplossing weet, houd ik me aanbevolen!

Grtz

Als je de sample aanklikt in je project, kom je in een editing window. Daar zie je als het goed is ergens een muzieknoot die oranje gekleurd is. Als je hierop klikt staat de automatische timestretch uit, en heeft de sample de originele lengte. Je kunt m dan makkelijk zelf met cubase naar de juiste snelheid halen.

GRTZ

Back