[TV documentaire] Pitch: Van Stockhausen tot DJ Spooky....!

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Vanavond op Nederland 3 in Pitch een docu over de huidige stand van zaken in de Electronische Muziek. Leek me wel het noemen waard hier. Alle PITCH uitzendingen zijn op dinsdag, rond 22:50 uur op Nederland 3. Tekst op de PITCH website bij de NPS:

1 juli 2003: Sonic Acts
Aan de hand van interviews, muziekfragmenten en archiefbeelden wordt in de documentaire ‘Sonic Acts’ een beeld gegeven van de stand van zaken en de ontwikkelingen in de elektronische muziek, bekeken vanuit een historisch perspectief. Het uitgangspunt is de crossover tussen serieuze elektronische muziek en de popmuziek.
De muzikanten en componisten die in de film aan bod komen zijn o.a.: Karlheinz Stockhausen, Pierre Henry, Holger Czukay, Michel Waisvisz, Kraftwerk, Merzbow, Squarepusher en DJ Spooky.

Eric

documentaire vanavond electronische muziek

documentaire vanavond electronische muziek

vanavond 1 juli om 22:50 uur:

Sonic Acts - van Stockhausen tot DJ Spooky

Aan de hand van interviews, muziekfragmenten en archiefbeelden wordt in de documentaire ‘Sonic Acts’ een beeld gegeven van de stand van zaken en de ontwikkelingen in de elektronische muziek, bekeken vanuit een historisch perspectief. Het uitgangspunt is de crossover tussen serieuze elektronische muziek en de popmuziek.
De muzikanten en componisten die in de film aan bod komen zijn o.a.: Karlheinz Stockhausen, Pierre Henry, Holger Czukay, Michel Waisvisz, Kraftwerk, Merzbow, Squarepusher en DJ Spooky.

:smeris: Even de threads samengevoegd. :smeris:

Ik ga zeker kijken vanavond. Helaas heb ik geen lege videoband liggen. Gaat iemand het nog tapen?

op de website van pitch is vaak vanalles terug te zien. Mischien deze ook wel :)

Origineel geplaatst door joriz
op de website van pitch is vaak vanalles terug te zien. Mischien deze ook wel :)

Ik hoop het! :okdan:

Shit ik had het nog op willen nemen.

Maar denk dat ik ook al veel in de biep had gevonden van vroeger enzo.

Zal anders wel dat transcript een keertje lezen.

Ik vond het wel allemaal erg abstract. Wat vonden jullie?

idd erg abstract maar wel heel erg interessant om te horen wat er nou voor idee/visie achter deze muziekstukken zit!
(jammer dat richard d. james, aphex, niet is geintervieuwd... had ook wel willen weten wat er in zijn hoofd omgaat)
voor mezelf in ieder geval een hoop inspiratie opgedaan!

Ik vond het erg interessant...

Nu eens wat anders dan die inderdaad eeuwige 4 to the floor !!!!!:duivels:

En zoals Stockhausen zei :

"Na 800 jaar muziek in Europa, zijn de technomuzikanten van nu gewoon lui.."

En daar heeft ie gelijk in...:okdan:

Back