Electic Alleycat remix

Tanzkonsol

a.k.a. SLAVES OF SINUS
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar aangezien mijn remix recent door Oliver Chesler (a.k.a. The Horrorist) is geshared ben ik benieuwd naar overige reacties.

Het is de on-officiële remix van een track van de band Electric Alleycat. Kort maar krachtig.

http://soundcloud.com/tanzkonsol/electric-alleycat-your-wish

Tjee dat was snel voorbij :)
Dat begin is echt vet, dat gaf hoge verwachtingen voor de rest van de track, ik had dubstep verwacht.
Maar wat is het eigenlijk wel? Dansbaar in iedergeval. Erg aparte stijl :okdan: Heel maf dat er in de track zo weinig beat zit.

@TFHATS: mwoah, tikje langer wellicht maar de impact wordt daardoor misschien ook weer minder. Nog meer reacties? De opzet was uiteraard ook simpel: naast de vocals een ARP2600 vst gebruikt, een hardcore kickdrum en de Phoscyon vst voor wat hogere arpeggiogeluiden. Verder een oude bekende rave/juno-sample ;-)

Stem is heel goed gedaan, muziek doet mij heel erg denken aan de vroegere New beat (was ik toen niet echt heel erg fan van) maar leuk gedaan alleen vind ik het allemaal wat vlak (persoonlijk) mag van mij wel wat meer variatie in en geen 4 to the floor maar drum & bass achtige drums, breaks met rustpunten/opbouw enz (maar wederom, dit is persoonlijk)

@warehousegroove: bedankt voor je reactie. Leuk dat het je doet denken aan New Beat (daar hou ik nl. wèl van ;-) ). Gezien de korte duur van de track is variatie aanbrengen best lastig. Misschien dat ik toch een keer een extended version o.i.d. moet maken.
Omdat het nummer lag in het genre van The Horrorist (EBM/hardcore/electro) was ik verheugd dat hij het erg goed vond.

Back