Tim and the ocean - Square 6

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
http://soundcloud.com/midbrain/on-square-6

Poging tot cinematica,het is verre van af maar het begin is gezet.

Heb geprobeert om lofi, en glitch in een cinematisch stuk te verwerken met arabische invloeden.

Is voor het eerst dat ik wat inspeel op een arabische toonschaal.

nu nog effe opzoek naar een manierom mijn gitaar arabisch te klinken. met een drumstokje misschien. iemand nog tips??

cool, zou je het wat vinden om hier iets op in te spelen???

zal eens wat proberen met dat open tunen. had het met 2 snaren geprobeerd maar datwas niet gelukt.

bedankt voor de tip.:mega:

Lekker mainstream Top 40 trekkie :D

Hij is fijn man! Krijg beelden van Indie Jones op m'n netvlies. Van die buikdansmevrouwen die vanaf 1:30 in een kring om een slang staan te dansen en dan op iedere eerste tel dubbelklappen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Vanaf 3:30 misschien een dikke lage pad langzaam laten opkomen?

hahahaha grappig,

zit net een microfoon neer te zetten om te gaan klappen:)

heb de zaak effe ingekort en ben nu aan de break bezig.

tot zo

Dat is weer een creatieve sound, leuk man, die weirde gitaareffectjes. Hoe maak je die?

Bij de cinematic drums dreunen mijn speakers bijna de kamer uit, lekker laaaaaag

Dat 2 stemmige koortje zou van mij op gegeven moment wat variatie kunnen gebruiken of plaats maken voor iets nieuws. Pads, contrabassen oid?

versie 2

zo heb effe de zaak ingekort,ingeklapt en wat versierd.

die gitaar is gemaakt met glitch en daarna via een peavy winsor studio amp opgenomen.

http://illformed.org/plugins/glitch/

let wel op want deze plugin legt zo een beetje iedere daw op zijn knieen.
goed saven dus.

wilde deze track eigenliijk met jouw afmaken Asjemenou,maar hij plopte er in een keer uit.

denk je datje er nog iets mee kunt??

:mega:

Dat ziet eruit als leuk speelgoed, die Glitch, jammer dat ie niet voor Mac OSX is. Ik zal eens kijken naar een alternatief.

Waar staat versie 2? Ik had wel wat ideeen bij versie 1 idd, maar eerst eens luisteren wat je allemaal nog hebt toegevoegd. Je bent idd lekker op dreef ;)

Aha ik zie het! Je eerste link doet het niet meer in deze post, maar op Soundcloud staat ie inderdaad wel.

Het loopt zo mooier door, de spanning bouwt goed op.

Tja een toevoeging.....ik zou het denk ik nog wel mooi vinden om in de stukken van 1:08-1:52 en 2:38-3:20 een melodielijn toe te voegen. Als we in de cinematic sfeer blijven een traag slepende contrabas-lijn, 1 noot per maat in C-majeur: C-D-E-F-C-D-A-G-C-D-E-F-G-G#-A-B

En dan misschien halverwege ook nog een invallende tegenmelodie met een vioolsectie in Amin

Nou ja zoiets :) Als je dat wat lijkt kan ik eens een poging wagen?

ja lijkt me leuk, ben benieuwd, denk dat die contra bas het nog moelijk gaat krijgen omdat de kick al het sub laag opzuigt.

Mischien is een (alt) cello een beter idee.

Als je er klaar mee bent kan ik volgende week een vriend met een spaanse gitaar nog iets toe laten voegen, (dat klinkt ook aardig arabisch).

Ik zal nu de laatste versie uploaden en apparte sporen bouncen.:mega:

nee ik ben te arm voor een mac,moet het met stinkdoos uhh windhoos 7 doen. het grootste virus wat ooit op mijn computer stond:dubbel:

Heb de final versie geupload op soundcloud.

Over een uur krijg je een email van wetranfer met apparte tracks, de samples en dergelijke zitten er ook bij. 465MB.

:mega:

http://soundcloud.com/timandtheocean/on-square-6

zo zo zijn ze nog luisterbaar effe mijn sc aangepast:mega:

Back