Jenamu6 live in Berlijn.....videos

Vorig jaar was er een Franse dude met een vet modular op de meeting, kwam echt wel dikke acid uit dat ding. Heb de laatste keer niet echt gespeeld met dingen, maar had wel effe aan e Fenix van Sunny willen prutsen. Maar goed, ik weet ongeveer waar die woont :)

Ik vind het jammer dat er hier in de buurt weinig van zulke dingen te horen zijn.... Rotterdam is te ver weg, anders zou de Noodlebar me wel trekken..

Je kan altijd bij mij ff komen klooien.
Wijk bij Duurstede.

Anderen zijn ook welkom.

maar het is niet live modular,is idem als een dj die plaat draait

Oh, maar daar is de .wav juist wel erg goed in (in tegenstelling tot een iPad) je kan je samples ook prima bewerken hiermee (loop length, loop start, sample freq=pitch, vca) Heb de loop length en start soms aan m'n Choices joystick hangen, en dan wordt het snel duidelijk dat het wel degelijk 'live modular' is :)

EDIT: en Dennis, ja wil nog altijd erg graag eens komen spelen met Erwin, nog eerst transport zien te regelen

ik wil best toegeven dat mn eerste post inhoudsloos was.. ik heb al gezegd wat mn beweegredenen waren. daarna heb ik nog veel meer gezegd, maar dat is je ontgaan denk ik
dat wordt geschoven onder het kopje "blijven trollen", dat vind ik onterecht
ik weet niet wat de bedoeling is van deze post van jou eerlijk gezegd.. die vraagt ook niet echt om een harmonieuze reactie vind je wel?
wat wel blijft is dat op mij persoonlijk gehamerd wordt ipv inhoudelijk gereageerd, wie is dan de trollert? ik weet niet op wat voor piemels ik allemaal ben gaan staan, maar ik heb grote voeten kennelijk..
het spijt me dat ik nog een keer offtopic terug kwam in deze draad

Jouw voeten zijn veeeels te groot fjoeszke..
Ik heb ff alles gelezen, goed dat je een aantal keer probeert uit te leggen wat je bedoeld, maar bij een aantal mensen komt bij de naam fjoesz direct stoom uit de oren no matter what you say.

Dus je kan maar beter stoppen met toelichting geven, ook in nieuwe threads! Misschien een nieuw sf accountje? Schone lei, nieuwe ronde, nieuwe kansen.. met als nick bv. Fjoodle of Mofjoelar, dat valt niet op denk ik. 8o)

Ik vind het echt onzin dat je geen samples of reverb of delay zou mogen gebruiken Egres......electronische muziek is gebouwd op effecten en samples.
De pioniers deden niet anders.....alleen was het toen met tapeloops.
Purisme is kul.
Mag ik straks ook geen digitale osc's gebruiken?

(voor de duidelijkheid....ik val Egres niet aan, maar zijn stelling)

Ik ben het niet zo eens met alle kritiek op Fjoesz.
Het is toch prima als iemand een andere mening heeft ook al word dat misschien niet zo elegant verwoord, dat gebeurt nu eenmaal op internet forums.
Niet iedereen houd van abstracte muziek.... goh wisten we dat nog niet dan? Probeer gewoon te zeggen wat je er wel goed aan vind, misschien valt het kwartje ooit.

Wow.... Van purisme naar synth fundamentalisme, alles komt voorbij....
Heren geen nood Fjoesz kraakt het andere uiterste van het spectrum ook af, het is Fjoesz eigen.
Doe lekker waar je een kick van krijgt, wat anderen daar van denken boeit niet toch?

Ik heb moderne abstacte kunst nooit echt iets gevonden , geef mij dan maar duidelijk absurdisme. Abstracte kunst had voor mij meestal iets van een "dat kan mijn neefje van 4 ook" gehalte hebben. Maar zo schat ik schilderijen van een halve ton dan ook in.....

Een tijd terug heb ik Mono-poly gezien tijdens een exposietie op de Kunst Route (route du nord) met zijn creaties. Zijn geluid bij abstracte kunst past wel erg mooi bij elkaar.
Ik snapte er niets van maar vond het wel kunstig.
.............
Mooie filmpjes Jean !

Ik vind het echt onzin dat je geen samples of reverb of delay zou mogen gebruiken Egres......electronische muziek is gebouwd op effecten en samples.
De pioniers deden niet anders.....alleen was het toen met tapeloops.
Purisme is kul.
Mag ik straks ook geen digitale osc's gebruiken?

(voor de duidelijkheid....ik val Egres niet aan, maar zijn stelling)

Het is geen kul hoor,als je wil uitblinken uit de hoop gebruik je het zo weinig mogelijk,sample of ander playback zaken (als je dus een modular live performance doet)
,het is geen verwijt,wel een raad dat ik meegeef,ik gebruik zelf ook veel effecten...

Het is geen kul hoor,als je wil uitblinken uit de hoop gebruik je het zo weinig mogelijk,sample of ander playback zaken (als je dus een modular live performance doet)
,het is geen verwijt,wel een raad dat ik meegeef,ik gebruik zelf ook veel effecten...

Maar alle electronische muziek die ik mooi vind (autechre, uziq, delia derbishire, tangerine dream....enz)
Allemaal fx, tape,oops en samples........loving it.
Wil ook niet echt uitblinken uit de hoop, zou graag een brug tussen experimenteel en toegankelijk willen zijn (lukt hier blijkbaar maar deels lol)

Als je wilt uitblinken in de muziek of andere kunsten laat je jezelf miet limiteren. Het is geen sport. Virtuositeit is niet gelijk aan muzikaliteit.
Het is wel duidelijk dat een hoop mensen denken dat je met een modular alleen maar abstracte geluidskunst kan (en mag!) maken. Ik denk dat het merendeel echter lekker zit weg te dobberen achter een muurtje 5U's a la Schulze en Tangerine Dream.

Uiteindelijk is dit een mooi draadje met discussie's enzo... ik vin ut gaaf!

Wil ook niet echt uitblinken uit de hoop, zou graag een brug tussen experimenteel en toegankelijk willen zijn (lukt hier blijkbaar maar deels lol)

Je blinkt eigenlijk al in zekere zin uit door die gig in Berlijn, petje af hoor! :okdan:

2e filmpje vind ik erg gaaf. En effecten voegen voor mij zeker iets toe aan de sound en aan de sfeer. Creƫert net dat soort van dieptes die je op dry-mode niet voor elkaar krijgt. Maar goed, dat is mijn mening :)

Thanks cdk1899....aangezien je in rotjeknor woont, neem ik aan dat je zondag ook ff bij de noodlebar langskomt?
BAR kruiskade.

Naast onze eigen chef noodles spelen Jena & Jenoer ook (ik samen met jeroen"loop the ballon" elferich op drums)

Ik denk dat het merendeel echter lekker zit weg te dobberen achter een muurtje 5U's a la Schulze en Tangerine Dream.

Ik zet altijd alleen een noise osc open op de mixer de rest is gewoon voor de sier en leuke discolichtjes :P

Leuke video's, ook niet helemaal mijn stijl, maar is altijd leuk te zien als iemand zich creatief kan uiten, op wat voor manier dan ook.

Niet zo happen allemaal indeze thread..sta er boven zou ik zeggen. Je hoeft niemand anders te overtuigen dan jezelf zou ik denken.

er is een heel groot verschil tussen overtuigen en iemand ruimer laten denken.

purisme slaat inderdaad nergens op, waarom zou je jezelf beperken, muziekaal dan??
Kijk is het voor een project dan kan dat en is het een uitdaging maar anders riekt het naar hokjes geest. echte kunstenaars doen niet aan hokjes die jagen gewoon hun gevoel na, zonder te denken wat een ander daar van vind.

In de muziek mag ALLES en kun je geen fouten maken, dus doe lekker waar je een kick van krijgt.

Jammer hier in Madrid geen Noodle bar:(

Back