Nord Modular editor 3.03

M

Mario

Guest
He guys and girls,

Mischien kunnen jullie me helpen met het volgende...

Ik gebruik editor 3.03 voor m'n modular onder windows xp
maar wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om patches
in de modular te zetten terwijl ik echt alles geprobeerd heb,
constant de melding in midi settings dat hij de midi poorten
niet kan vinden.... (pc in/out -> computer/sequencer in/out)

Ligt dit mischien aan Windows XP of wat zou het anders kunnen zijn ???

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...

gr. Mario

Werkt je midi interface voor de rest wel? Wat voor interface heb je? Heb je de goeie drivers voor XP geinstalleerd?

kon je em wel normaal gebruiken onder een andere windows versie met dezelfde midi interface?

Olaf

Nord Modular editor 3.03

Hee guys,

Heb eerlijk gezegd nog geen anders besturingsysteem geprobeerd, was het eigenlijk ook niet van plan tenzij het echt noodzakelijk is maar wil het eerst zeker weten.

Ik Heb 2x Terratec MT88 en Creamware Pulsar maar waar ik het ook op probeer, hij blijft komt met die foutmelding komen.
De Modular is aangesloten zoals beschreven namelijk :
'Nord pc in/out -> MT88 out/in' ....

Een andere midi interface is niet aan de orde omdat de Modular rechtstreeks op de computer moet in dit geval op de breakout -box van de MT88. Je hebt op de Modular pc in/out en midi in/out,
zoals gezegd is de pc in/out voor het aansturen van je editor
om de patches in je Modular te 'zenden' maar ja geeen teken van leven !!!

Hebben jullie eventueel suggesties ?

gr. Mario

8) :) :) :) :) :) :) :) :)

Heb je je midi interface met andere apparaten geprobeerd? Werkt die uberhaupt wel?

Staat alles goed ingesteld in de editor? Goeie midi poort aangegeven enzo?

Zijn je midi kabels goed aangesloten? Midi in naar midi out en andersom?

Welke foutmelding krijg je precies?

Anders moet je het misschien even op de nord modular mailinglist vragen. Er zijn er 2 en je kan links ernaar vinden op www.clavia.se onder nordmodular/links

Het lijkt me sterk dat het memory protect is want dan moet de editor je modular in ieder geval wel kunnen zien maar je kan ff kijken of dat het is. Zit onder system, als allerlaatste keuze.

Editor 3.03

Editor 3.03

Ha Synthfreaks,

Gedeeltelijk wel en niet want hij doet het wel maar na verloop van tijd krijg ik toch weer 'midi errors' maw de timing is nog steeds niet 100%. Midi kabels zijn het niet, heb andere die overingens ook veel korter zijn en m'n midi poorten zijn ook perfect want die heb ik op een andere manier getest waarbij ze 100% blijken te werken. Ik denk zelf dat het iets met XP of de Via drivers te maken heeft in combinatie met de AMD XP processor, weet niet of het op te lossen is maar zoals ik zei, kan er mee aan het werk en anders verkoop of ruil ik deze 'rooi rakker' toch gewoon weer ;))

Bedankt voor jullie support jongens,

gr. Mario

Het schijnt trouwens dat de Modular-editor het met sommige Midi interfaces niet goed doet. Ik heb em zelf aan een Unitor 8 hangen en dat geeft niet echt veel problemen (soms verliest ie wel de verbinding maar niet echt vaak) Maar vroeger met de midi-interface van mn soundblaster was het om de 10 minuten raak.
Op de clavia site staan trouwens een paar links naar mailinglists over de modular. Dat is zowieso wel interesant omdat daar ook regelmatig leuke patches langskomen.

Ik heb daar ook problemen mee gehad

Ik heb daar ook problemen mee gehad

Vooral onder win2000 wil die interfacing niet lekker werken. Heeft te maken met de Midi-implementatie. Onder 98SE werkt 't als een zonnetje. Zowel met de AMT8 van Emagic als met een ouwe Winman 2x2 ISA kaart.

Dan zal het waarschijnlijk inderdaad met Win XP te maken hebben en niet met de MT88 neem ik aan!

Bedankt voor jullie advies,

gr. Mario

Ik las trouwens op de mailinglist dat Clavia waarschijnlijk in september met versie 4 van de modular uitkomt. Gratis te updaten....

klopt....als het een beetje meezit zitten daar in ieder geval naast wat bugfixes ook nieuwe modules in die voor de NL3 zijn ontwikkeld (filters, oscs, unison/chorus?) en het zou helemaal mooi zijn als de sequencer-modules nu ook naar de midi out kunnen sturen...bouw je eigen stepsequencer!

Olaf

Deed er eigenlijk weinig mee en heb 'm dus verkocht!!!
Houdt niet zo van dat ge -programmeer.

gr. Mario

Meer modules

Meer modules

Ik had wel verwacht dat Clavia vaker losse modules zou uitbrengen voor de Modular.. maar op de een of andere manier doen ze dat toch niet..

Ik wil graag wat rommelen met phase- en frequency-shifters.. en die heeft ie niet.. ;{

Hij is ook niet echt ontworpen zodat ie uitgebreid kan worden met nieuwe modules, das wel jammer. Nu moet je iedere keer wachten tot er een nieuw os uitkomt...

Maar ja wat zit ik te zeuren. Het is nog steeds mn allerbruutste synth :)

Back