Nieuwe co-productie

azzjemenou

Ouwe rot
Hey Synth Forum genoten,

Hierbij een nieuwe track, deze week net afgemaakt. Het is een co-productie met collega muzikant Mantis, een beat creator waarmee een bijzonder creatieve samenwerking is ontstaan.

Ben erg benieuwd naar reacties.

Spreekt het je aan, check dan ook eens mijn andere tracks op Soundcloud!

erg mooie, dikke productie. vooral de harmonische afwisseling is erg goed.

:okdan::okdan::okdan:

Wow! Je bent knap produktief man! :D
De strings in het begin zou ik niet noot per noot afzonderlijk spelen maar laten in elkaar overgaan.
Op die manier klinkt het minder synthetisch.
Drums en bass mogen ietsje meer op de voorgrond naar mijn smaak.
Alles wat breder opentrekken misschien.
Vanaf 2:48 de strings misschien iets nadrukkelijker in de tegentijden.
Het nummer verveelt me geen seconde! Melodieus en harmonieus, afwisselend en boeiend.
:okdan:

Bedankt voor de positieve reacties!

@exoterrestrial: je opmerkingen over de strings zal ik meenemen in een derde eindmix (dit was al nummer 2 ;) ) De Symphobian Strings die ik heb gebruikt, laten zich eigenlijk niet goed lenen voor wat snellere partijen omdat de attack veel te traag is. Prachtig bij filmscores, maar hier mss wat minder...

Oh man! Die akkoorden die er vanaf 0:25 inkomen... Heerlijk!

Die opmerking van Exo over de strings kan ik op zich wel iets mee. Is het een idee om dat met behulp van een glideop te lossen? Dan heb je verder niets met die attack te maken (toch?).

Ben ook wel beniewud hoe het klinkt als je die guitaar die er rond 1:26 inkomt, laat verzuipen in de reverb. Tikkie meer hoog en/of minder laag in de Rhodes misschien? Ik heb het gevoel dat de piano en de Rhodes nu een heel klein ietsiebietsie beetje vechten om voorrang.

Verder, net als bij al jouw tracks, vind ik de opbouw en het arrangement subliem! En met een prachtig slotakkoord. Ik zeg "vooral doorgaan"! :D

ik vind m net op iets te veel dingen leunen
het middenstuk met die synthsolodinges met die uitfadende beat daar kakt ie wat in
de grooveverandering kan best natuulk, maar dan moet ie er vlamhard bovenop zitten.. t shufflegedeelte vind ik ietsje minder geslaagd
de mix kan denk ik ietsje netter, wat wel nodig is als je aoveel verschillend elementen gebruikt
de strings idd ook. je hebt ook strings pakketen met keyswitches voor verschillende articulaties, dat helpt enorm om het waarheidsgetrouw te krijgen
verder wel zeker een leuke track, maar ik weet nog niet precies helemaal wat ik er mee moet
een beetke onduidelijk voelt het
maar dr zit een hoop muziek in :)

Fjoez mix je zelf ook? Bij mijn vorige track vond je de mix ook niet zo goed. Ik heb niet heel veel verstand van mixtechniek, doe het op het gehoor... Anders zou jij deze track nog wel eens onder handen mogen nemen :)

ik ben niet zo'n mixkoning heur, daar hebbie anderen voor hier die dat beter kunnen
maar op zich moet je dat lekker zelf doen natuurlijk
das juist t toffe ook toch
i kzou zelf de beat wat naar voren halen
niet zozeer veel harder, maar wel met hardere pieken ook.. die toms mag je miscchien wel meer horen
iets meer punch
als er een hard eklap is dat je die dan ook wat harder in je kanes krijgt
op 1:47 zit iets gek met nootjes en verder p ook nog een wat iets dissonantigs uitwaaiertje
dat ding vanav 2:09 vind ik ene beetje knullig en wat afbreuk doen aan de track
en misschien moet je daar juist de drums extremer maken
dat die naar een climax werken en dan met luid kabaal weg gaan ipv wegfaden
dan krijg je wat meer power erin
als later de beat weer in komt hang je heel erg op die shuffle
misschien is t mooier om van die hhatsdingessen voordat de kik en snare erbij erbij komen gewoon 3 per tel te maken
dat die 2e noot van de triool zeg maar ook een accentje krijgt
dan valt ie daarna lekkerder in de beat
maar dat zou ik dan als eerste zo bedenken he :D das natuurlijk niet wat per se moet of zo

Goh ja, best een heel aardige compositie.
Door de intro die ik erg goed vind bleef ik luisteren.
Maar vanaf 0.50 begint het wat op een demotrack van een heel dure synth te lijken vind ik.
Toch mijn waardering want in dit soort tracks kruipt redelijk veel werk en het is echte muziek zoals muziek moet worden gemaakt.
Melodie, akkoorden progressies, string en drum arrangementen. En dat is hier op SF een bijna een unicum.
Je behoort tot het selecte clubje van SF leden die weten waar ze mee bezig zijn...

Laatst gewijzigd:
Thanks, dat is een groot compliment want ik hoor hier veel mooie dingen op SF.

Doordat ik een bestaande track van Mantis heb bewerkt met mijn nieuwe ideeƫn, is het geheel misschien wat fragmentarisch geworden (a la demotrack)? Het is dan toch wel moeilijker om eenheid te bewaren en niet teveel te willen. Ik heb ook wat getwijfeld of het shuffle stuk in de tweede helft er niet helemaal uit moet, en om daar misschien nog eens een andere compositie mee te maken.

Maar al met al vind ik het best een leuke track geworden vind ik, die niet snel verveelt ;) En er liggen nog teveel leuke nieuwe ideeƫn te wachten, die ik hier ook zeker weer ga posten! Maar met jullie opmerkingen uit deze post volgt denk ik nog wel een derde eindmix.

Back