Gloomy - Kindness Is Simple As You Are (Atmosferische/filmische elektronische muziek)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Kindness Is Simple As You Are is een rustig elektronisch nummer van 74 bpm over de vriendelijkheid die van nature in mensen leeft, waar we vandaan komen, en wat ons met elkaar verbindt.

Gebruikte VST’s :

Omnisphere (x3) – klanklagen en gevoel
Morphine – synthgeluid
SubBoomBass – diepe bas als fundament
Spire – melodieën en soundscapes
Kontakt – organische geluiden, sax, vleugelpiano
EZDrummer – zachte ritmes
Gross Beat – tijd en beweging
Fruity Filter & Reverb – ruimte en lucht

Samples uit Varazdin, voor een menselijk en plaatsgebonden gevoel.

Er is geen AI gebruikt tijdens de productie.

DAW: FL Studio 2025.2
Actieve werktijd: ongeveer 3 uur en 28 minuten
Channels: 38
Mixer tracks: 27
Arrangement: 11 patterns, 21 clips
Noten: 2546

Dit nummer ontstond vanuit een eenvoudig idee:

dat vriendelijkheid niet iets is wat we moeten leren, maar iets waarmee we beginnen.

Iedereen wordt lief geboren. Sommigen vergeten dat. Velen niet.

Dit is geen muziek die om aandacht vraagt. Ze is er gewoon.

Vriendelijkheid is eenvoudig. Net zo eenvoudig als jij. Net zo eenvoudig als meta.ai, dat ik gebruikte om de video te maken :dubbel:

YouTube
(vergeet niet te abonneren door op het smiley-icoontje te klikken)

Gratis download op SoundCloud
(klik op “…”)

Volg mijn missie op www.messagefromone.blog

(gebruik de nieuwe ZOEK-functie om trefwoorden in te geven)

Hartelijk dank voor jullie steun.

Geniet van mijn nieuwste nummer,

Gloomy

:walker:

Ik zou niet weten welke muziekstijl dit is en dat maakt het juist leuk! Net even anders dan anders.

Ik schreef het genre al in de titel:

(Atmosferische/filmische elektronische muziek)​

Idd, dit soort muziek heb ik sedert 2004 nog nooit gemaakt. Fijne feedback yo @Illumination1979 :okdan: Dank je wel!

Gloomy.

bijzonder is het woord hiervoor wel, de lyrics passen er goed in geven een mooi dystopisch gevoel er aan met zon nette nieuws voorlezer tussen al die chaos

had van mij wel zonder de goedkope ai beelden gemogen die voegen weinig toe of halen het geheel zelfs omlaag voor mij

Thanks a heap, @SanderSwi ! Maar ik ga eerlijk zijn. Ik ben daar uren met beziggeweest. De kunst zit 't in het geven de de juiste prompts. Dat wordt ons ook geleerd door AI als je erachter vraagt. De Kosmos, het Multiversum werkt met intentionele prompts. Toestanden zoals : be careful what you wish for! Ken je dat? Zeggen tegen "de Source" van: ik wil niet dromen over heroine. Dan droom je de dag nadien over cocaine. En na een tijdje had ik door dat ik deze prompt moest "ingeven": "Ik ben ok nu, verleden bestaat niet en sta open voor alles wat jullie me willen zeggen". Patat, gedaan met dromen over HD. :koffie:

Ik begin, eerlijk gezegd, regelmatig een traantje te laten als ik de video zie. =( Mens & AI, hand in hand yo en daar kun jij niks aan doen!

Indrukwekkend stuk Jan.
Mooie gedachte ook!

Hey, ik lees dit nu pas @Montfrooij , is heel fijn om te lezen, dank je wel makker...

En toeval dat ik net vannacht weer over coke & dope heb gedroomd. Heb "mezelf" verplicht om wakker te worden.

Thnx maat,

Gloomy :)

Hier zou je zomaar een hardcore versie van kunnen maken van bepaalde stukken die ik erin hoor.

Gave track, heel cool dat je van al deze verschillende ellementen een samenhangende compositie hebt weten te maken. De sfeer en de filosofische bodem maken het wat mij betreft een mooi kunststukje.

Top man, @bsimson heel erg mooi gezegd en heel erg fijn te lezen, dank je wel!

Hier zou je zomaar een hardcore versie van kunnen maken van bepaalde stukken die ik erin hoor.

Raar maar waar :)

Waarom probeer je eens niet? Zal ik je wat doorsturen?

Thnx mate!

Ik ben niet thuis in software. Heb weleens ideeën in m’n hoofd maar kan ze niet omzetten.

Back