1969

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Na gisteren een track te hebben gepost waar ik bijna drie weken aan heb lopen klussen, ben ik ter ontspanning wat met de Reaktor gaan experimenteren en kwam ik bij Sine Beats 2 uit. Weinig ervaring mee, maar er is iets minimalistisch ontstaan, althans qua beat.

De vocals zijn van Badword en zullen geen prijs ontvangen voor de meest kwalitatieve sound. Echter, dit vond ik juist heel mooi bij de sfeer passen.

Het is dus niet echt een serieuze track die al zeker niet in mijn gangbare straatje past, maar het resultaat vond ik interessant genoeg om te plaatsen. Ik vind het geen banger (ik zou niet meer durven), maar ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.

Wees gegroet.

Laatst gewijzigd:
lekker plaatje:okdan: beetje mixen maar hij's gewoon super relaxed:okdan:

Opnieuw dank Flyweight :halleluja. Blijft vreemd dat je met de ene track 3 weken bezig bent en met de volgende 3 uur. Kan er nog niet helemaal aan wennen.

Ook @ Warehouse: Ik heb een beetje compressie op de kick gezet, tikkie minder hoog op de drumtrack, laag uit de drie pads weggehaald, hoofdpad minder hard in de mix, al het laag en een beetje hoog uit de piano met string gesneden, en de vocal en stabs (of hoe heten die dingen :)) zorgvuldiger ge-eqed.

Denk inderdaad dat het zo beter klinkt. Bestand is inmiddels vervangen.

Thanks for the feedback mannen!

EDIT: Vocal blijft natuurlijk wat rauw door de opname zelf, maar vind ik zelf wel prettig zo.

Laatst gewijzigd:
toch knap wat er allemaal nog uit zo'n electrocardiograaf te halen valt aan geluiden :okdan:

Als je belooft om het niet verder te vertellen, dan heb ik een geheimpje voor je: ik heb ook een laptop met toebehoren... :bekdicht:

Thanks voor je compliment 6! Da's je eerste! :okdan: (zal ik hem inlijsten? :))

Kan me iets voorstellen bij je feedback... Maar als je heel goed luistert zit er tussen de zang door toch een break in van 4 tellen hoor :D. Ik vond eigenlijk dat het wel kon, krap an. Maar goed, morgen weer beginnen aan een serieuze track.

Nice song indeed!
Zeker het verder uitwerken waard.
Het timbre van de stem vind ik niet 100% passen maar ze is nu eenmaal zoals ze is.
Inderdaad, soms rolt een nummer er zo uit, soms duurt het weken en ben je nog niet 100% tevreden...

Je hebt je avatar veranderd?
"Trust me, I'm a doctor" herinnert me steeds aan een van m'n favo's... :D

Nice song indeed!
Zeker het verder uitwerken waard.

Thanks, maar verder uitwerken was nou net niet de bedoeling :D.

Yep, inderdaad nieuwe avatar, om in de sfeer te blijven van de track die ik afgelopen zaterdag heb gepost :). Erover praten is leuk, maar het doen ie beter. Dat idee.

Airplane, jezum, we worden oud...

ik vind die zwiersynthstringdinges ietsje teveel doorgaan..
de stem heeft wat lelijke stukjes maar dat weirde vind ik juist wel cool
wel is de ruimte van de galm wat te klein en ik zou m droger maken
misschien sommige stukjes vocal over doen die niet helemaal lekker zijn?
misschien juist de beat iets minder droog
denk ik dan he

Dank voor je comments Fjoesz! Ik heb de phasing op de string teruggeschroefd (ook dank aan 6 vor deze tip), Vocal droger, maar reverb groter gemaakt, beat natter en de bass iets meer punch (op advies van Warehouse). Ook heb ik de delay op de vocals wat netter gemaakt, een pianootje onder de laatste stringpartij gezet en het slot wat beter gedefnieerd.

Vocals kan ik niet overdoen omdat het een gedownloade mp3 is van een zanger die ik niet ken. Maar ik vind hem zo ook prima eigenlijk.

Bestand is vervangen.

Thanks nogmaals! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Back