Roland sh-201 weinig laag?

Ursamajor

Pompen met die Bass
Sinds gisteren heb ik maar eens een subwoofer aangesloten en ben ik tot de conclusie gekomen dat het laag uit de Roland sh-201 eigenlijk belabberd is. Eerst dacht ik dat het aan de boekenplank wharfedales lag...
Dan neem ik de kale sinus en er gebeurt gewoon weinig tot niets terwijl de sinus uit de kawai k4 ongeveer hetzelfde effect heeft als bruine ruis :-P
Kabels en ingang en toonregeling op het mengpaneel heb ik getest. Die zij in orde.
Hebben meer mensen dit?

dit is een van de reden dat een vriend van mij hem een paar maanden verkocht heeft.

Moet ook zeggen dat ie in het hoog (+10kHz) meer ruist dan piept. Volgens mij zien de golfvormen er niet uit als je op een osciloscoop zou kijken.

Met de MC303 voelde ik me ook al opgelicht door Roland, nu met de 201 was ik al blij dat er best wat geluid uit te halen is, maar dan blijft het helaas bij het middengedeelte.
Denk niet dat ik ooit weer iets van Roland zou kopen. Naja, we doen het er maar mee.

Ik denk dat als je van Roland koopt het 25 jaar oud moet zijn of meer dan 2k moet kosten :D

@Storm +1 voor jouw comment haha!
Naja, hopen dat Synth1 het op m'n netbook het gaat doen :)

@Bass: Die wharfedale (Delta 50) is denk ik ook 25 jaar oud, dus dan zou dat goed moeten zijn ;)

Onze PA tops + subs zijn Wharfedale, en die zijn erg goed. Verder heb ik weinig verstand van het merk.

hmmm ik had ook een laser range setje die was crap...
denk dat wharfedales van voor 1980 wel OK zijn

Ik heb de Wharfedale diamonds III, dat zijn zo'n beetje de beste boekenplank speakers die je kan krijgen voor dat geld. en dat voor 5euries bij de kring loop

Nou ja gister was de magneet van de tweeter afgevallen, dacht dat die opgeblazen was. met wat secondelijm zit die weer op zijn plek:D

Rolands is Idd echt een k*t merk geworden.

nou ja ik voelde me nooit opgelicht met 75 euries per mc303 waar ik 2 van heb, vreemd genoeg zijn de audio jacks nooit aangesloten ivm het k*t geluid

een sinus moet altijd hetzelfde klinken, het enige wat minder kan zijn is het totaal volume... als de kwaliteit van de sinus minder is doordat 'ie geheel digitaal word opgewekt met een niet al te gunstige clockrate en er daardoor meer artifacts (in het hoog dus) worden veroorzaakt dan kan er ook minder laag ontstaan...

Of de gebruikte DA converter is gewoon ruk... Maarja, wie zal het zeggen. Voor nu heb ik de lage eq maar wat verder open gezet.

Zon Kawai K4, is dat wat om mee te beginnen als eerste hardware synthje? (ik heb nu alleen nog maar Softsynths, zoals bijvoorbeeld de Sylenth1).

Ik had de SH-201 op het oog maar die valt nu dus af. De Gaia vind ik te duur om uit te proberen.

De K4 zal uiteraard niet hetzelfde bieden als de Sylenth1, maar heb toch een groter master MIDI keyboard nodig, kan ik net zo goed gelijk een ouder synthje met MIDI kopen, toch :D ?

dan zou ik eerder iets met knoppen nemen maar goed, ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er mee wilt doen hé?

Qua keyboard vind ik de K4 wel het lekkerst spelen van alles waar ik tot nu toe heb gespeeld, hoewel de aftertouch wat zwaar is, maar heb ook nooit op een ander apparaat gespeeld die dat had.
Maar qua programmeren van geluiden is het wel een uitdaging vanwege de parameters die in een menu zitten. Opzich wel te doen, beter dan bij een Casio CZ3000. En er is ook een editor voor op de pc waarbij van de parameters schuiven en pots zijn gemaakt.
Ik weet in ieder geval dat ik mijn K4 niet weg doe :)

Met knoppen bedoel je dan zoiets als de Novation Remote SL series midi keyboards?

Ik zou de Kawai als master midikeyboard willen gebruiken en daarnaast wat meer thuis willen raken in synthese zonder steeds met de muis aan de Sylenth te hoeven zitten. (al zou dat dan weer wel mooi kunnen met een Novation Remote SL)

Waarschijnlijk weer een korte GAS aanval hiero :D.

Back