[studio] whiteboard-strip?

SpaceAgent202

Sinds 2001
okeejjj

weer een vraagje, wanneer niet :)

ik heb een mengpaneel en een patchbay.... en jawel... ook nog een whiteboardstift...

ik wil graag wat bij de faders en in en uitgangen kliederen :P maar aangezien zwart op donkergrijs niet echt zichtbaar is.... de volgende vraag:

is er een soort whiteboard-achtige strip (0,5-1 cm in breedte, lengte 50cm of meer (soort plakband wellicht) die je op je mixer / patchbay / overal kunt plakken?

kan je toch gewoon bouwko-tape voor gebruiken (hehehe delfts jargon)
... papieren tape bedoel ik; makkelijk te scheuren enzo. die van Scotch vond ik het beste (toen ik nog bouwko was)

heb ik ook al aan gedacht.
er is ook mooie blauwe afplaktape, maar is ook niet wat ik zoek

iets wit, kunststofachtigs (whiteboard-achtig dus) staat vele malen netter, vandaar vraag...

Ik weet niet of je vaak wilt wijzigen op je mixer, maar voor mijn mixer/patchbays en die van "Faab"
heb ik een soort layout in Word gemaakt die ik uitprint op stickervel, waarna ik er een strip "magic tape" van Scotch over plak tegen het krassen. Even op maat snijden en hoppa!

Ziet er errug netjes uit, misschien een tip?

Orbital doen dat live met speciale strips die ze per nummer verwisselen. Ze hebben dus een stapel strips naast de console liggen. Het zag er uit als stevig wit plastic, met stift beschreven.

Origineel geplaatst door Arv
Orbital doen dat live met speciale strips die ze per nummer verwisselen. Ze hebben dus een stapel strips naast de console liggen. Het zag er uit als stevig wit plastic, met stift beschreven.

kijk ! zoiets zoek ik... misschien is er iets van kunststof waarop je met whiteboardstift kunt schrijven, dan hoef je niet te wisselen maar ben je wel flexibel

Muff gebruikt schilderstape. Lekker goedkoop en makkelijk te vervangen.

Maar blijven er niet als je die schilders/papieren/afplaktape te lang laat zitten lijmresten enzo achter ?

Origineel geplaatst door Backdrop
Maar blijven er niet als je die schilders/papieren/afplaktape te lang laat zitten lijmresten enzo achter ?

Tja, hoe lang laat je het er op? Ik heb er zelf geen last van maar het mengpaneel wordt aan de voorzijde nooit warm. Op de audiokabels wil het na verloop van tijd wel plakken als je het stukje tape wisselt maar dit is zonder moeite met een doekje te verwijderen.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja, hoe lang laat je het er op? Ik heb er zelf geen last van maar het mengpaneel wordt aan de voorzijde nooit warm. Op de audiokabels wil het na verloop van tijd wel plakken als je het stukje tape wisselt maar dit is zonder moeite met een doekje te verwijderen.

Afplaktape laat na verloop van tijd altijd resten na... Als leerling in het kunstonderwijs merk ik dat maar al te goed ;-)
Ik gebruik wit corrector plaklint, die speciaal gemaakt is om bijvoorbeeld iets af te plakken op een blaadje, photokopie te nemen, en het nadien er weer af te halen..
Deze tape is wel een stukje duurder (valt best mee hoor), maar hij laat nooit resten achter...
En als je echt mooi blinkend wit wil: plak een laag corrector plaklint, en een laag blinkend wit (die wel resten nalaat) erover

mijn eigen oplossing na wat creatief denken...

de tape die in de dymo label printers zit :) al gebruik ik dan het inktlint niet

maar het zit er op ! en meteen lekkel volgekrast... doekje erover en schoon !

Origineel geplaatst door JazzMann
witte gaffa !

Als je die er dan ook maar binnen 24 uur er af haalt; anders zit u met de poires cuites au four au four.
Die lijm is behoorlijk hardnekkig...

Laat ik deze antieke thread eens nieuw leven inblazen met een fijne tip...

Ik was ook al een tijdje op zoek naar een mooie whiteboard-scribble-strip voor de mengtafel en heb een elegante en spotgoedkope oplossing gevonden. Bij de Blokker hebben ze rollen tape voor de apparaten waarmee je brood/diepvrieszakjes kan afsluiten. Slechts 2,99 voor drie rollen :-) Dat spul is 12mm glad PVC, plakt goed maar is ook zonder problemen weer los je halen en het past precies in het verdiepte deel van m'n MX8000 die duidelijk is bedoeld voor een scribble strip.

Ik heb zo'n ou dymo label ding, kan je 6,9 of 12mm labels mee afprinten,
Je kan er ook een wat blank tape uitrukken, werkt prima om op te stiften
beschadigt geen verf en laat niets achter :okdan:

Schilderstape en een stanley-mesje om de randjes netjes af te snijden en een mooie fine-liner pen. Echt de goedkoopste en beste oplossing!!!!! Er zatten soms wel 8 lagen tape op mijn patchbays en mixers.

Back