DX-7 vreemde stekker

Pjotr G

funky lid
hallo

Ik heb recent een DX-7 bemachtigd, en hierop zit de stekker vast in de DX, en er zit een voltage selector naast. Dit had ik nog nooit gezien op een DX-7, mijn vorige had een stekker met 3 pin plug die je eruit kon nemen.

Het is geen DIY ofzo, aangezien ik een nederlandse handleiding erbij heb, waarin er een schematische afbeelding staat van de DX-7 met daarop de stekker zoals die in mijn dx-7 vast zit.

Weet iemand hoe dit zit? Het is echt een normale DX-7 en geen andere versie, geen dx-7II ofzo

Het serial number van mijn DX-7 is 118716

Voor zover ik me kan herinneren (bijna 20 jaar geleden!) had de DX altijd een vaste aansluiting. Volgens mij had hij een grijs snoer.
Ik vermoed dat jouw eerste DX gecustomized is...

idd een grijze snoer

wat vaag......mijn vorige was nieuw gekocht destijds door mijn pa, hem eens aan de tand voelen, maar zover ik weet is er niks aan gekloot

Dan was die van jou waarschijnlijk bedoeld voor de Amerikaanse markt. Amerikanen werken met 115 Volt.

Groet Erik

amerikaans, dacht ik ook aan, maar er zat wel een nederlandstalige handleiding bij

en ik heb mijn vorige DX verkocht omdat ik deze kon krijgen en is in betere toestand

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Dan was die van jou waarschijnlijk bedoeld voor de Amerikaanse markt. Amerikanen werken met 115 Volt.

Groet Erik

Alle DX-7 modellen waren voor de gehele aardkloot hetzelfde. Er zat een voltage selector op.

Alle DX-7's kwamen met een vast (maar nogal dun) snoer.
Het nadeel hiervan bleek als je het ding veelvuldig in een flightcase vervoerde,
waarbij het snoer naast de plastic doorvoertule een knik krijgt. Hierop rustte de DX
met het volle gewicht. Na enige tijd komen er dan barsten in het rubber en voor je
het weet puilen de draden eruit. Standaard oplossing: snoer eruit rukken, gat in de
achterkant zagen, een europlug monteren en een los eurosnoer erbij. Ben je voor altijd
van het gelazer af. Die eerste DX van jou is dus kennelijk op tournee geweest.
Daarom zag hij er ook wat minder mooi uit. :D

tnx allemaal

Origineel geplaatst door senso
Die eerste DX van jou is dus kennelijk op tournee geweest.
Daarom zag hij er ook wat minder mooi uit. :D

Zoals ik al zei, mijn eerste was nieuw door mijn pa gekocht, en er was idd mee gegigd ;)

Ja ik weet nog toen ik m pas had, we gingen voor het eerst optreden met de DX en hij viel halverwege het optreden van de staander af. Ik en andere mensen van de band verstijfden van de schrik, maar ik zette hem toch maar terug op de staander, en kon zo doorspelen.

^^ Het verhaal achter "de deuk"

Back