SPI Speaker system Satellite 17-225

acceptgiro

Thoughts become things
Aangezien ik me mateloos erger over het laag in de PSI 17-2 speakers, wil ik ze gaan voorzien van een sub. Alleen die sub is niet goedkoop. Anyway, geld speelt wel en geen rol.

Aangezien onder de 50hz ze flink duiken. Net die fijne details onderin hoor ik gewoon niet. Ik zoek toch iets richting de 30hz, maar om de psi's nu te gaan verkopen.

krijg ik nog hooguit 1300 euro voor schat ik en die sub van 2700 euro maken het net mogelijk om hooguit één bear foot Micromain te halen :) dus dat is ook geen oplossing voorlopig. Bovendien klinken de psi's echt al wel zo belachelijk goed dat voor mij de meerprijs voor een bearfoot te belachelijk en niet reëel wordt.

Maargoed, dan is dus mijn vraag. Heeft iemand ervaring, indien deze sub in een kamer geplaatst wordt, hoeveel noodzaak MEER een goede accoustiek moet worden.

Volgens mij is het al een drama om 63hz goed te behandelen, laat staan 30hz. (die muur wordt wel heel dik!)

Want ik besef me maar al te goed dat als ik een sub haal, ik wellicht mijn kamer ook mag gaan aanpakken op dit niveau.

Wij hebben hier een set 21M's staan. Die zijn ook aangevuld met een sub. Ook ik vond de sub van PSI te duur, maar een groter nadeel vond ik nog dat ie niet in mijn eigen setup op proef te krijgen was.

Uiteindelijk hebben we mijn set hier aangevuld met een Klipsch KW 120 THX met bijbehorende versterker. Dat is een 1000 watt sub home cinema sub (maar dan wel een serieuze!), wat als voordeel heeft dat ie al vanaf 20 hz begint weer te geven.

Tuning en plaatsing was echter wel ZEER lastig. Dat komt omdat je een compleet frequentiespectrum gaat meten, voor 2 speakers die mekaar in een bepaald gebied niet aanvullen.

Akoestisch hebben we ook de nodige aanpassingen moeten doen, zelfs in een ruimte die al vrij goed was qua akoestiek. Bij mij moet er een achterwand van 1,5 dik gebouwd worden om een bepaald gebied in het laag nog verder te optimaliseren.

Ik zou zeggen: mail forumlid Mischa Jacobi even. Die kan je ongetwijfeld helpen!

Back