Akai S5000 probleem

Ik heb zelf ook een Mac (ak.Sys werkt overigens niet meer op recente OS'en). Maar ik bedoelde ook niet dat de computer crasht, maar mijn S6000 crashte vrij hard als ik tijdens het afspelen van een multi ook samples overstuurde vanaf de computer (dus niet vanaf z'n disk).

De reden waarom ik een interne opslag wil zit 'm inderdaad in aksys.
Aksys krijg ik niet aan de gang op Windows 7 x64 en onder Windows 8 x64 werkt het ook niet.
Overigens werkt het wel als je Windows XP 32 bits als virtuele machine in windows 7/8 x64 installeert.
Echt handig en stabiel is het niet. Bovendien wil ik ook niet altijd mijn computer aanzetten als ik wat wil doen met de sampler.
Is zo'n gedoe.

Weet iemand waar ik de factory S5000 library vandaan kan halen? Er schijnt namelijk ook een 128 MB piano in te zitten die wel aardig is.

De mijne hing aan een PC, soms 'zag' hij de S5000 niet over USB en moest ik de S5000 opnieuw opstarten. Dit was vooral erg irritant als ik hem net vol samples had geladen en deze als set wilde gaan saven, kon je weer opnieuw beginnen. :frons:

Maar ik vind hardware samplers sowieso niet optimaal; da's een van de dingen waar een computer/software toch echt beter in is. Doet mij maar Kontakt of Maschine. Ik heb het geduld niet meer voor dat geklooi met grote files op oude hardware.

Met kontakt kun je niet eens samplen. Is meer een sample player en doet doet hij inderdaad geweldig. Ik ben echter vooral muzikant en wil het gebruik van de computer zoveel mogelijk beperken. Ik gebruik ook zo min mogelijk sequencers en zo. Ik speel liever zelf.

Ik gebruik(te) eigenlijk nooit samplers om te samplen. Ik neem audio altijd op met Audition, knip het daar tot de loop of de one shot die ik wil, en dan pas laad ik het in de sampler (voorheen S5000, tegenwoordig Kontakt of Maschine) voor verdere editing/playback/performance. Maar ik doe eigenlijk alles vanaf de computer, heb tegenwoordig alleen nog maar een Motif XS en Mopho buitenboord hangen, de rest is allemaal software en controllers :) Ieder zijn meug he.

Voor 20 Euro kun je Apple g4 kopen , OSX erop dual boot met OS9 dan aksys installeren en klaar :okdan:
Er moet ook een versie voor OS9 zijn.
Tevens voor 4 euro een scsi kaartje erin en je hebt een computer special voor de S5000 :)

Back