Meest geschikte soft synth voor bells en keys.

loecloec

Stamgast
Beste Lezers,

Zoals de titel al zegt vroeg ik me af wat de meest geschikte soft synth is voor bells, keys, plucked en soft leads etc. Ik beschik al over sylenth1, z3ta+ 2, predator en de Komplete 8.

Ik zou zeggen : FM8 ... Die heb je al dus dat scheelt :)

Ja klopt!8~ Ik had eerlijk gezegd verwacht dat daar wat meer bells en keys in zouden zitten maargoed. Er zullen misschien wel speciale soundbanks bestaan voor de presets die ik zoek maargoed ik weet zo niet waar ik die kan vinden.

De FM8 werkt heel goed, sylenth heeft ook nog wat, de zebra en DIVA, de korg wavestation/M1, pfff...

Maar hier DE-MODE wil de emulator II. Volgend jaar dan. Daar heb je de meest realistische geluiden die je zoekt.

En zoals hierboven gezegd kun je zelf de presets maken maar het is niet makkelijk. In logic kun je alsnog de DX7 II gebruiken.

Succes!!

Toetsen of sleutels.
Hangt van de context af..
dat is nutuulk uitermate correct maar ik g'leuf dat de totpakstarter het heeft over een specifiek geluid...
ik zou daarom graag ff willen weten om welke geluiden het zich dan handeld bij 'keys' zeg maar...

De SQ80l vst is ook wel leuk om belletjes en keytjes mee te maken.

dat is nutuulk uitermate correct maar ik g'leuf dat de totpakstarter het heeft over een specifiek geluid...
ik zou daarom graag ff willen weten om welke geluiden het zich dan handeld bij 'keys' zeg maar...

ja hallo six, alsof jij niet weet wat men met Keys geluidjes bedoeld wordt...

zo kom ik ook aan 28.915 posts...nutuulk.

van piano tot rhodes geluidjensch en alles davontwischen. Alles enigszins keyboard gerelateerd.
is vrij breed, maar je snapt hem heus wel....niet doen alsof je leipie bent nutuulk :)

8o)

@t-cm11 enig idee waar ik die dx7 presets zou kunnen vinden? @6-trak en met keys bedoel ik inderdaad piano-achtige geluiden. @synthmann ja sytrus heeft ook wel een paar van dat soort dingen maar niet echt wat ik zoek. De rest bedankt voor het reageren! Ik zat overigens te denken aan Alchemy van Camel Audio !

Waarom zoek je niet een tutorial op over hoe je een bell maakt met fm synthese? Daar leer je nogeens wat van. FM8 werkt wel makkelijk hoor, als je het eenmaal doorhebt.

@t-cm11 enig idee waar ik die dx7 presets zou kunnen vinden? @6-trak en met keys bedoel ik inderdaad piano-achtige geluiden. @synthmann ja sytrus heeft ook wel een paar van dat soort dingen maar niet echt wat ik zoek. De rest bedankt voor het reageren! Ik zat overigens te denken aan Alchemy van Camel Audio !
http://homepages.abdn.ac.uk/mth192/pages/html/dx7.html
Google kan er nog veel meer vinden voor je ;)

En Alchemy is een absolute aanrader!

ja hallo six, alsof jij niet weet wat men met Keys geluidjes bedoeld wordt...

zo kom ik ook aan 28.915 posts...nutuulk.

van piano tot rhodes geluidjensch en alles davontwischen. Alles enigszins keyboard gerelateerd.
is vrij breed, maar je snapt hem heus wel....niet doen alsof je leipie bent nutuulk :)

8o)

^^ Een duidelijk geval van postcount-afgunst.

8o)

@the unholy oke dan zal ik dat maar eens gaan proberen! En er bestaat en kans dat ik binnekort toch alchemy aanschaf. Bedankt voor de link tcm11 en ik had via Google idd al wat gevonden!

Back