Module met zeer goede harpsichord/strings

Atlantis

Stalins' handlanger
Hi,

Ik kijk al een tijdje uit naar een synthmodule waar bijzonder goed klinkende clavecimbels(harpsichord) en strings inzitten. Eventueel 1 waar ook vette koorsounds in zijn opgenomen.
Nu is het niet zo dat ik een module nodig heb die gevuld is met iedere bedenkbare klassiek sound, zoals blazersectie, gitaren, bassen, piano's enz. ( zeg maar de general MIDI sounds.) Ik kwam dan al snel uit op dingen zoals Roland Sound Canvas, maar die zitten dus boordevol met van alles dat ik volledig ongebruikt laat.....beetje zonde van de prijs dan.....
Belangrijk is dus dat het apparaatje een kwalitatief zeer goede realiteitsbenadering heeft, en dan dus met name harpsichords en strings!
Iemand een idee waar naar ik eens moet kijken / luisteren?

Grtzzzz Martin

Kun je voor zoiets niet beter gewoon sample cds aanschaffen? Zijn beter van kwaliteit over het algemeen en zonder de extra shit die je niet gebruikt!

De jx-8p staat wel bekend om zijn goed stringgeluid. Maar dat is wel eentje met toetsen. Misschien de MKS-80 of zoiets.

Een beetje VA heeft ook wel strings aan boord. Bijvoorbeeld de JP-8080 (superstrings)

Live performance VS Studiorecording

Live performance VS Studiorecording

Origineel geplaatst door Haarbol
Kun je voor zoiets niet beter gewoon sample cds aanschaffen? Zijn beter van kwaliteit over het algemeen en zonder de extra shit die je niet gebruikt!

Misschien moet ik dit even ter verduidelijking erbij zeggen:
Ik gebruik mijn instrumenten voornamelijk 'on stage' , als toetsenist dus. Vandaar dat ik opzoek ben naar een module, en niet slechts het opgeslagen geluid.....ik speel er live mee!

Martin:z

Hmmm..

lastig probleem. Want de meeste goeie Harpsichord en String geluiden zitten juist in de apparaten die nog ontzettend veel meer kunnen. Ik denk eigenlijk dat zo'n SoundCanvas helemaal niet zo'n gek idee is....

Of je zou eens kunnen kijken naar andere (2de handse) modules....zoals een Yamaha MU50 (heb ik het type nummer goed?)...

Echt goeie string-geluiden tref je tegenwoordig aan in Motif Rack bijvoorbeeld.

Eh....even voor de duidelijkheid. Misschien moeten we even een verschil maken tussen synth-strings en realistische strings. Het advies van een JX8P is prima, maar die is vooral goed in synth-strings. Het type dat in dance-muziek gebruikt wordt. Veel hoog en niet zo heel veel wollige strijk klank. Op zich een heel mooi geluid, maar dus niet het meest realistische. Daarvoor kun je beter een sample gebruiken, of een module waar een sample in zit.

Groeten,

Rutger

ps. Er schijnt van Emu ook een of andere orkest-geluiden apparaat te zijn. Emu Orchestral? ofzo? Die klinkt ook erg goed!

Back