Produceren op mac mini

cemonvicta

Stamgast
Hele domme vraag misschien, maar is dit fatsoenlijk te doen?

Ik wil presonus draaien en fl studio met natuurlijk de nodige plug's die we om moeten gooien naar mac versies.

Aangezien onze inkomsten op zijn gegaan de afgelopen tijd aan plug ins kopen kan ik geen macbook pro of imac aanschaffen. Monitor en keyboard/muis is er wel.

is dit te doen? en dualscreen? en is het de 200 euro waard of is het goed te doen op die i5?

hoor graag jullie mening en ervaring.... :luv:

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/mac_mini

en als jullie zeggen kan op zich wel, moet je dan een externe audio kaart behouden of is de interne afdoende?
Ik record of mijn korgje of vocals, maar verder niets.

Late we eerlijk zijn, als je echt niet bezig wilt zijn met je computer met upgrades enzo dan wil je gewoon liever een echte mac.

Daarnaast weer even oppassen met de off topic. Dit soort zaken graag off-line bespreken, we zijn geen hackintosh forum. :)

Late we eerlijk zijn, als je echt niet bezig wilt zijn met je computer met upgrades enzo dan wil je gewoon liever een echte mac.

Daarnaast weer even oppassen met de off topic. Dit soort zaken graag off-line bespreken, we zijn geen hackintosh forum. :)

OT loopt via prive, maar dan nog wil ik graag ervaringen horen. Ik zelf vind namelijk om mee te starten die van €649,- in mijn optiek best prima. het is toch een gewaagde overstap van W naar mac, maar een logische, denk ik.

ik werk nu nog steeds op een T-6600 laptop met W7 pro :stupid en hapert nu wel erg vaak. wel core2duo al :mega:

Dus alles is al een vooruitgang en nogmaals, gezien mijn voorlopige budget lijkt mij zelf dit de moeite waard tenzij iemand eht echt afraad,

ik snap bv niet helemaal de spec's.

er staat HDMI en minidisplayport.

bekijk ik de achter kant, dan lijk ik alleen maar HDMI te zien.
dit vraag ik ivm dualscreen eventueel. :)

Laatst gewijzigd:
Draait toch niet op mac, tenzij je bootcamp draait, maar dan kan je even goed bij je pc blijven.

Ik lees dat het ook mogelijk is nu om hem gewoon te draaien op mac, alleen IL ondersteund het dan nog niet.
(edit: zie wel op IL forum dat er vorig jaar beta's zijn gaan draaien)

Vind dit sowieso raar, echt belgische actie weer.

Wel een mobile versie, juist alleen voor apple, maar niet officieel op mac, over android doen ze een eeuwigheid, omdat er teveel spec's zijn, maar officieel is FL studio alleen voor windows. krom bedrijf, wehehehehe.

maar teveel OT.

Draait toch niet op mac, tenzij je bootcamp draait, maar dan kan je even goed bij je pc blijven.

Thunderbolt is mini displayport compatible. Dus daar kunnen ook gewoon schermen aan met een mini displayport connector.

ah, alvast een plus punt, kan ik mooi 2 keer digi aansluiten..

Ik lees dat het ook mogelijk is nu om hem gewoon te draaien op mac, alleen IL ondersteund het dan nog niet.
(edit: zie wel op IL forum dat er vorig jaar beta's zijn gaan draaien)

Vind dit sowieso raar, echt belgische actie weer.

Wel een mobile versie, juist alleen voor apple, maar niet officieel op mac, over android doen ze een eeuwigheid, omdat er teveel spec's zijn, maar officieel is FL studio alleen voor windows. krom bedrijf, wehehehehe.

maar teveel OT.

In een soort wine achtige omgeving dan.. (crossover?)
maar vergeet dan maar de inkoop van mac specifieke AU/VST's voor erin, want die gaan niet werken.

In een soort wine achtige omgeving dan.. (crossover?)
maar vergeet dan maar de inkoop van mac specifieke AU/VST's voor erin, want die gaan niet werken.

ik zou dan idd in een wine omgeving terecht komen. Speciale inkoop voor mac doe ik sowieso voorlopig nog niet, want de belangrijkste vst's die ik gebruik kennen ook mac versies en mag je dus overhevelen indien nodig en bij een wine omgeving, als ik het goed begreep, werkt de vst weer wel. Dus hierin nog geen probleem :) Hoop ik althans met mijn wijsheid.
Dit verhaal wordt trouwens wel weer ondersteund door FL, ook bootcamp, ik vergiste mij hierin.

bootcamp = gewoon windows draaien op je mac.

Zet FL studio uit je hoofd als je op mac wilt werken
Of zet mac uit je hoofd als je met FL studio wil blijven werken.

:Z weg droom :(

Arg, dacht er zo goed als uit te zijn.

logic is 150 in de app store...no brainer...
mac mini met logic en klaar is kees.
tis geen fruity, dat niet.

Vlak de kracht van Garageband niet uit als het gaat om neerzetten van ideeën op een mac (mini). Draait prima en is ook basic. Wat ook de kracht is van FL.

Gast, met dat bedrag wat je noemt kan je een dikke vette i7 kopen met SSD os schijf en lekker windows blijven draaien. Ik kom steeds meer klachten tegen op forums over crashende macs en profesionals die klagen over dat je zelf steeds minder te zeggen hebt als je iets wilt veranderen in je eigen setup (os) als je mac draait. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben verbaast dat de goeie naam van mac ineens op veel forums ter sprake komt en er mensen denken aan overstappen naar windows.

Gast, met dat bedrag wat je noemt kan je een dikke vette i7 kopen met SSD os schijf en lekker windows blijven draaien. Ik kom steeds meer klachten tegen op forums over crashende macs en profesionals die klagen over dat je zelf steeds minder te zeggen hebt als je iets wilt veranderen in je eigen setup (os) als je mac draait. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben verbaast dat de goeie naam van mac ineens op veel forums ter sprake komt en er mensen denken aan overstappen naar windows.

Waar haal jij dat voor die prijs?

En apple is zeker niet meer heilig, maar over het geheel is het wel erg stabiel.

och , oude zeurderij, iedereen die ik ken werkt nog met mac. bijna iedereen dan, er zijn mensen die iets minder te besteden hebben en het computergebeuren op zich wel interessant genoeg vinden.
heb tot nu toe nog geen crash gehad op m'n macbookpro.
fijne apparaten, toch wel wat relaxter, vind ik nog altijd.

Back