Produceren op mac mini

Fl blijft mij de nek omdraaien. Wine lijkt mij niet wat.

ok, wat mij aantrekt in fl studio is dat patterns maken. Ik kan een mooie lead uit drie lagen kwijt in 1 pattern. Voor mij is het voordeel dat ik daardoor overzicht hou. Heb weinig sporen in de playlist hierdoor. Mijn vervolg vraag is dan, welke daw biedt ook dit en is betaalbaar en is te draaien op de mini, onafhankelijk van welk soort ik kies.

Reason, maar die draait geen vst's.

Mwah, volgens mij maakt het wat stabiliteit van je systeem echt niet uit of je een PC of een Apple neemt. Hoe je met je systeem om gaat lijkt mij van meer belang.

Als je tig meningen op internet zou moeten geloven zou Vista een waardeloos systeem zijn. Ondertussen draai ik dat al aardig wat jaartjes zonder ooit een vastloper te hebben gehad.

ja uit stand-by misschien, maar niet vanaf een cold boot.

reken op een seconde of 13

iig erg snel.

Maar bereik je met het plaatsen van een SSD in plaats van een HD ook een sneller functioneren van de programma's die je gebruikt?

ja uit stand-by misschien, maar niet vanaf een cold boot.

reken op een seconde of 13

iig erg snel.

Coldboot bij mij in ongeveer 15 seconden.

Doorvoersnelheden van bijvoorbeeld de Samsung 830 Series SSD's:

Snelheden
  • HDD leessnelheid 520MB/s
  • HDD schrijfsnelheid 320MB/s
Dit levert echt enorme snelheidswinsten op! Als je je programma's ook op de SSD installeert starten ze echt gigantisch snel op. Data zou ik apart houden op een andere schijf. Wel heb ik nog een tweede SSD met alleen samples. Dat gaat ook als de brandweer nu in Cubase.

Zou er niet over twijfelen, gewoon kopen zo'n SSD (of 2), krijg je geen spijt van. :D

Vraag ik me toch af waarom mijn laptop, die ik beschikbaar gesteld heb gekregen van mijn werk, met daarop windows 7 in 1.5 jaar 1x is gecrasht. Daar zit ik toch minstens 8 uur per dag achter.

Het ligt echt niet alleen aan de software en ook een mac kan crashen. Als je doelt op de software die je op je OS draait dan ja...dat is ook zeker een factor.

Limitations:

- This version of FL Studio does not support Audio Unit plugins. (PC) VST and FL Studio native only.
- 3rd Party VST plug-in compatibility needs to be tested on a case-by-case basis (please report).

Dus pc vst's only, kun je nog weinig met vst's die je zult moeten installeren.

Maar dat zal dan niet al te lang op zich laten wachten naar me dunkt...

In ieder geval wel qua opstarten, en elke actie die het lezen of schrijven van een harde schijf inhoudt daarmee ook.

Dus is het wellicht een optie voor de topicstarter de goedkoopste Mac Mini te nemen en de HD vervolgens te vervangen door een SSD? Dan heeft hij voor minder geld een sneller systeem dan die duurdere Mini Mac zonder SSD.

Je stelling dat OSX stabieler zou zijn dan Windows deel ik niet. Ligt echt aan de manier waarop je met je software om gaat. Microsoft heeft sterke troeven met zijn NET framework en zijn Visual Studio pakketten waarvan de Express-edities voor wie dat wil gratis te downloaden zijn, ook voor het nieuwe Windows 8: http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/products/visual-studio-express-for-windows-8

Back