[Trance/Progressive?] Storm

The DrumKid

Ingeburgerd
Nieuwe track gemaakt, misschien beetje gedateerd…

Maar ben wel benieuwd naar wat feedback.

Attachments

• Storm.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 70
Best leuk! Hij is dan ook naar mij vernoemd ;)

Ik vind je sound cool. Ik heb wel het idee dat ik verschrikkelijk lang naar een te eentonig intro aan het luisteren ben. Je wil een trance kant op met deze track waar je je beats misschien meer "techno" kan maken met die rauwere synths ertussen. Dan lijk je op 4:30 eindelijk een akkoorden progressie te gaan volgen maar die.. tja.. mislukt een beetje vind ik.

Ik denk als je je bassline en beats aanpast naar wat meer techno stijl je hier zo een techno plaat van kunt maken. Trance wordt het met deze synths en melodieën denk ik niet.

Ik vind het prima klinken, progressie is duidelijk, heb veel slechter gehoord, synthlijntje waarvan de cutoff open gedraaid wordt vanaf 2:33 is ook erg tof. Misschien nog wat meer elementjes in gooien, beetje opleuken om het spannender te houden. Strings van 5.40 maken het inderdaad gedateerd en cheesy, misschien wat anders mee doen.

Ik zou het in het hoekje progressive stoppen.

@stevy, ik snap de link met techno niet echt?

Ik vind hem tot 4.26 goed, ik anticipeerde een progressie door de opbouw, waarbij de track lekker los kon, die komt ook, op het goede moment ook, alleen de akkoorden zijn voor mijn gehoor vals in combinatie met de arp achtige melodie.

Vette track in spe dus, maar nieuwe akkoorden zoeken voor de spits, met de juiste progressie, komt die dan ook daar echt wel binnen.

Allen thanks voor de feedback!!

Ik vind je sound cool. Ik heb wel het idee dat ik verschrikkelijk lang naar een te eentonig intro aan het luisteren ben. Je wil een trance kant op met deze track waar je je beats misschien meer "techno" kan maken met die rauwere synths ertussen. Dan lijk je op 4:30 eindelijk een akkoorden progressie te gaan volgen maar die.. tja.. mislukt een beetje vind ik.

Ik denk als je je bassline en beats aanpast naar wat meer techno stijl je hier zo een techno plaat van kunt maken. Trance wordt het met deze synths en melodieën denk ik niet.

Wat zou je aan de beats doen om het meer techno te krijgen? Andere drums of meer elementen?

Ik vind het prima klinken, progressie is duidelijk, heb veel slechter gehoord, synthlijntje waarvan de cutoff open gedraaid wordt vanaf 2:33 is ook erg tof. Misschien nog wat meer elementjes in gooien, beetje opleuken om het spannender te houden. Strings van 5.40 maken het inderdaad gedateerd en cheesy, misschien wat anders mee doen.

Ik zou het in het hoekje progressive stoppen.

@stevy, ik snap de link met techno niet echt?

Ik vind hem tot 4.26 goed, ik anticipeerde een progressie door de opbouw, waarbij de track lekker los kon, die komt ook, op het goede moment ook, alleen de akkoorden zijn voor mijn gehoor vals in combinatie met de arp achtige melodie.

Vette track in spe dus, maar nieuwe akkoorden zoeken voor de spits, met de juiste progressie, komt die dan ook daar echt wel binnen.

Ik begrijp uit de reacties van @Raphie en @Snelkookbami dat ik wat aan de akkoorden moet sleutelen, binnenkort een update!

Dit is nu de versie met een andere chord progression…!

Attachments

• Storm ReChorded.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 79
Heel lekker nummer, helemaal mijn ding. Zit 'm al een paar keer te luisteren op het werk :-)

Op 4:37 hoor ik een pieno die alvast aan zijn volgende akkoordje is begonnen terwijl de rest van de track daar nog niet helemaal klaar voor is. Bass blijft in de grondtoon. Bij de volgende vier maten doe je datzelfde nog een keer. Dus of de bass aanpassen, of je piano. later hoor ik het nog een paar keer voorbij komen maar dan zonder piano, het zit hem dan in de synth die meespeelt.

Verder fijn trekkie!

Op 4:37 hoor ik een pieno die alvast aan zijn volgende akkoordje is begonnen terwijl de rest van de track daar nog niet helemaal klaar voor is. Bass blijft in de grondtoon. Bij de volgende vier maten doe je datzelfde nog een keer. Dus of de bass aanpassen, of je piano. later hoor ik het nog een paar keer voorbij komen maar dan zonder piano, het zit hem dan in de synth die meespeelt.

Verder fijn trekkie!

Ja zo zou het moeten zijn ja, maar heb expres een 6-4-1-5 akkoorden schema gekozen. Als ik op 1 begon was het een beetje saai.

Snap ik helemaal. Maar is de keuze om dat voor een enkele track te doen en de rest niet ook een bewuste?

Die progressie loopt in alle tracks door, de baslijn speelt een fifth volgens mij… vandaar.

Maar ik kan het wel kloppend laten maken, misschien is het beter ;)

Kan deze track erg smaken. Slechts 2 opmerkingen :
- vind dat de mix wat 'braafjes' is voor dit genre (Noise FX bv veel te stil)
- vind de piano absoluut minder passen, wel qua akkoorden, niet qua klank : dus flink compressen zodat die een korte attack krijgt + MID EQ + GALM !

Maar verder hoort dit bij het betere werk.

Back