Progressive-Psy vibes

Dozart

Ouwe rot
Hallo u allen,

Weer wat nieuws op de plank. Deze keer een klein uitstapje naar de meer Progressive kant van de Psytrance. Meestal zit ik meer in de Full-on hoek.
Tempo: 136 bpm
Past niet helemaal bij het jaargetijde, maar dat is misschien juist wel fijn op dit moment. ;)

Graag jullie oordeel en feedback...

Leuke track, beetje meer mellow dan je laatste tracks die wel een wat lange zit is zo bij elkaar als je gewoon op de stoel zit.
Begrijp me niet verkeerd want er zit genoeg afwisseling in qua sound en wat er gebeurt en hier en daar een mooi trippy randje maar als je niet staat te dansen wordt het wat lang.
Ik denk wel dat als je dit in een club draait of een festival dat mensen hier wel lekker op gaan en dan zou het nog langer kunnen duren ook als je tussendoor genoeg afwisseling qua sounds er in zou gooien en helemaal als mensen bepaalde middelen erbij hebben genomen.
Zou dat trouwens niet wat voor je zijn met je eigen tracks of zie je jezelf niet als DJ als je de kans zou hebben want aan je muziek ligt het niet?
Doet me opeens terug denken aan de funky house Jap die @MacGyverGear en ik af en toe volgden, die heeft al jaren z'n eigen channel en maakte al heel wat videos, misschien leuk voor je om dat 'ns te zien?

Leuke track, beetje meer mellow dan je laatste tracks die wel een wat lange zit is zo bij elkaar als je gewoon op de stoel zit.
Begrijp me niet verkeerd want er zit genoeg afwisseling in qua sound en wat er gebeurt en hier en daar een mooi trippy randje maar als je niet staat te dansen wordt het wat lang.
Ik denk wel dat als je dit in een club draait of een festival dat mensen hier wel lekker op gaan en dan zou het nog langer kunnen duren ook als je tussendoor genoeg afwisseling qua sounds er in zou gooien en helemaal als mensen bepaalde middelen erbij hebben genomen.
Zou dat trouwens niet wat voor je zijn met je eigen tracks of zie je jezelf niet als DJ als je de kans zou hebben want aan je muziek ligt het niet?
Doet me opeens terug denken aan de funky house Jap die @MacGyverGear en ik af en toe volgden, die heeft al jaren z'n eigen channel en maakte al heel wat videos, misschien leuk voor je om dat 'ns te zien?
Thnx maistro!

Ja, ik wil idd ook gaan leren deejayen. Al eens een poging gewaagd. Maar ja, mijn tijd is vaak schaars doordat ik natuurlijk ook gewoon werk. Dus dan wilde ik toch liever m'n tijd besteden aan nummers maken, dan leren deejayen. Maar goed, als ik wat met m'n psytrance wil gaan doen, is het volgens mij toch wel handig als ik dat ga leren. Een live-act is anders het alternatief. Maar ja, dat zie ik mezelf echt niet gauw doen. Dus leren deejayen is een logische stap denk ik.

Zat laatst al te denken om een cursus te gaan doen. Maar goed, het moet ook niet te duur zijn allemaal.

Btw, vanmiddag nog goed aan deze track gezeten. Vanmorgen toen ik terugluisterdem, bleek de bass bijvoorbeeld veels te hard te staan, en uit balans met de kick. En nog een hoop dingen. Maar goed.

Ik heb de track ingekort! Jaaaaaaaa, eindelijk weer eens een track onder de 8 minuten :D
Zo is het denk ik doeltreffender. Het liep iets van 16 bar overbodig te lang door eigenlijk. Het is toch beter in muziek het nooit langer te laten duren dan nodig.
Het einde voelt zo niet afgeraffeld of te gehaast (want dat wil je natuurlijk ook weer niet).

Verder nog een beetje finetunen met frequenties en panning en zo hier en daar. Maar ik denk dat ie zo, eeh... laat maar. :P

Als ik zie hoe muzikaal je bent dan is een beetje DJen niet echt een probleem voor je denk ik, beetje schuiven aan de faders en wat knoppen draaien. :dj::okdan:
Je kan ook een channel beginnen en dan bijv één keer per week een uitzending van een half uurtje of zo net als die funky house Jap die ik noemde, die zie je altijd alleen maar hij heeft er lol in en is tot niets verplicht en als je channel dan wat abonnees krijgt dan is dat best wel leuk, hij doet het dan wel met instrumenten da's weer anders dan bijv met een Pioneer DJ apparaat

Heb nog een cool effect toegevoegd aan die sound @ 1:38
Soort HAAS-effect. Ik dacht bij het terugluisteren dat het me wel cool leek als dat geluid gaat klinken alsof het een soort hologram is. Dus eens aan chatGPT gevraagd welke mogelijkheden je hebt om dat te doen, en wat suggesties uitgeprobeerd. En het werkte uiteindelijk na een poosje experimenteren. :D Vind het wel vet klinken zo. Eigenlijk best wel next-level haha! 8>

Laatst gewijzigd:
Het sub laag (de kick vooral) een lekkere flinke boost (maar gecontroleerd) gegeven.

Alhoewel psy achtige muziek niet helemaal is waar ik doorgaans naar luister, vind ik het wel een knap geproduceerde en goed verzorgde track. Klinkt als een klok en komt een hoop moois voorbij. Kun je zeker wel mee aankomen bij de liefhebbers van het genre.

Alhoewel psy achtige muziek niet helemaal is waar ik doorgaans naar luister, vind ik het wel een knap geproduceerde en goed verzorgde track. Klinkt als een klok en komt een hoop moois voorbij. Kun je zeker wel mee aankomen bij de liefhebbers van het genre.
Lekkere track Dozart. Zit een heerlijke vibe in en er valt genoeg te beleven. Hulde :okdan:
Thank you both! :)

Prachtig, heel sfeervol. Heb genoten. Wauw.

Je eindplugins staan wel op standje melt-your-face-off. Hoort erbij misschien, maar je mooie mix is het waard om het wat meer lucht te geven, zou ik zeggen. My two cents.

Je eindplugins staan wel op standje melt-your-face-off. Hoort erbij misschien, maar je mooie mix is het waard om het wat meer lucht te geven, zou ik zeggen. My two cents.
Dat is heel leuk om te lezen. Thnx! Er heeft verder zowat geen hond op dit nummer gereageerd hier :D

Alleen voor de goede orde, zodat ik weet waar ik moet gaan letten: wat bedoel je met die ' eindplugins' ?

Ohw ik gokte zomaar dat je op de masterbus een aantal plugins hebt gezet om de boel te squashen. Die bedoelde ik.

Ja, Glue compressor. 'Fresh air', clipper. Dat soort dingen. Dat vind je wat too much dus?

Ja. Maar richt je niet volledig op mij. Als het in de scene de norm is, vooral lekker doen.

Ben je bekend met LUFS?
Jazeker! Ik produceer vaak wel op tussen de -8 en -6 LUF. = de norm in psy. Maar goed, de kunst is natuurlijk wel om het zo te doen dat het open en luchtig blijft klinken.

Je had toch wel een beetje gelijk. Hier nog eens naar gekeken en het nu zo gemaakt dat de limiter vrijwel niet meer hoeft te werken en het luchtiger klinkt. Als het goed is moet het nu ultra clean klinken :D
Update gedaan dus.

Lekkere track.
Panning van de lead is mij wat te heftig.
De break is lekker.
Ik vond vooral de 'minder drukke' stukken erg lekker.
Hmmmm ja.... paar weken deze track niet meer geluisterd, en vind wat je daar noemt zelf nu ook best wel lelijk klinken! haha..
Ik heb een panning lfo-modulatie daar. Ja, dat moet echt ff minder idd. Ff mee knutselen weer.

Wat aan gedaan. Die modulatie geminimaliseerd.

Ook ff het laag iets terug gebracht, waardoor de track net wat lekkerder ademt nu.

Back