It never ends

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

InactiefLid1

Gedeactiveerd account
http://soundcloud.com/project-verdronken-vis/roy-koopmans-it-never-ends

Hoi,
ik heb een demo gemaakt. Het is best stevige muziek, dus zet je volume gerust wat harder:).
Nog niet echt gemixt en nog zonder zang, maar het idee is er.
Ik zit alleen te klootviolen met de drums. Ik gebruik een sequencer met echte samples. Heb flinke libraries, maar ik krijg er niet echt lekker dynamiek in. Het is veel te digitaal zo. Iemand hier ideeën over?

Meningen en tips zijn welkom!

Groetjes

klopt ik hoor goede blues rock, maar drums klinken nu net een beetje als een midi file door een Yamaha of Casio keyboard .

Stevige muziek? :?

Klinkt niet slecht, maar inderdaad de drums zijn het zwakke punt. Het beste kun je dan kijken naar een leuke plug-in, Superior Drummer bijvoorbeeld. Maar zelfs dan kan het statisch worden als je het inprogrammeert, dus raad ik aan om het handmatig in te spelen en zo nodig wat te quantizen en pieken in volumes wat af te zwakken.

Hey bedankt voor de input allen! Daar kan ik iets mee :okdan:

Ik ga die EZdrummer maar eens uitproberen (thanks Demian) en opnieuw een mixje maken.
Nog een idee welke van de 400 uitbreidingen geschikt zou zijn?

En het is toch best stevig? Die ronkende gitaar dingetjes? Dat is toch geen ballade-candlelight-muziek? Je hebt toch niet op een laptop geluisterd he? :)

Sorry, mijn reply was een beetje flauw... maar zoals ik al zei, ik kon het niet laten!

Het komt denk ik vooral door die drums ben ik bang. Ik zie meteen iemand met zo'n lullig versterkertje voor me ergens in een jaren 80 winkelcentrum en die dan in z'n eentje een hele band uit z'n casio tovert. :o:

De twee voorbeeldjes van ezdrummer die Demian postte, die vind ik dan weer wel stevig.

anyway, lekker bezig geweest hoor!. ik hoor dat je er veel plezier aan hebt beleefd dus om met de legendarische woorden van Barry Stevens af te sluiten: VOORAL DOOR GAAN!

Sorry, mijn reply was een beetje flauw... maar zoals ik al zei, ik kon het niet laten!

Het komt denk ik vooral door die drums ben ik bang. Ik zie meteen iemand met zo'n lullig versterkertje voor me ergens in een jaren 80 winkelcentrum en die dan in z'n eentje een hele band uit z'n casio tovert. :o:

De twee voorbeeldjes van ezdrummer die Demian postte, die vind ik dan weer wel stevig.

anyway, lekker bezig geweest hoor!. ik hoor dat je er veel plezier aan hebt beleefd dus om met de legendarische woorden van Barry Stevens af te sluiten: VOORAL DOOR GAAN!

Hehe, ik snap m hoor. Toch bedankt voor je 'ik vind het een lelijk kind dus ik zeg dat het een bijzonder kind is'-reactie haha :)

Ik zal eens in de midi duiken met deze demo en de drums gaan pimpen met EZdrummer.

Ik vindt de melodiën en het arrangement wel interessant hoor!
Beetje muse/queen achtig

Wat heb je op die electrische gitaren zitten, galm waarvan te weinig droog signaal door komt of zo? ze liggen te ver achter in de mix. ik zou ze juist meer naar voren halen (0.50 tot 1.00 bijvoorbeeld). dan vanaf 1 minuut even alle drums eruit om een mooi contrast te krijgen tussen het heftige gitaarstuk ervoor en de piano. eventueel met de hoge langzame gitaar die er in komt op 1.50.

en op 2.19 is hij gewoon klaar, dat stukje daarna heb je mijn inziens niet nodig. out with a bang!

ik doe het je niet na hoor :halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik vindt de melodiën en het arrangement wel interessant hoor!
Beetje muse/queen achtig

Wat heb je op die electrische gitaren zitten, galm waarvan te weinig droog signaal door komt of zo? ze liggen te ver achter in de mix. ik zou ze juist meer naar voren halen (0.50 tot 1.00 bijvoorbeeld). dan vanaf 1 minuut even alle drums eruit om een mooi contrast te krijgen tussen het heftige gitaarstuk ervoor en de piano. eventueel met de hoge langzame gitaar die er in komt op 1.50.

en op 2.19 is hij gewoon klaar, dat stukje daarna heb je mijn inziens niet nodig. out with a bang!

ik doe het je niet na hoor :halleluja

Thanks Chielos, dat zijn goede tips :okdan: Die drums weglaten vanaf 1.00 is geen gek idee zeg. Dan is er toch nog wat dynamiek met die drums die nog platter zijn dan een dubbeltje. Simpele, tijdelijke, oplossing totdat ik EZdrummer heb.

Dank u

Yes, vandaag de EZ drummer midi-plugin geïnstalleerd en meteen aan de slag gegaan. (nogmaals bedankt voor de tips)

Ik heb de rock/pop module maar gebruikt. Die 'garage-sound' die je daarmee kunt creëren vind ik oke genoeg voor deze demo. Beter dan de gelikte studio-samples of de iets te felle "drumkit from hell".

Heb twee eq's gebruikt: deze is de normaalste
http://soundcloud.com/project-verdronken-vis/roy-koopmans-it-never-ends-1

En dit is de andere, meer garage-sound
http://soundcloud.com/project-verdronken-vis/roy-koopmans-it-never-ends-2

Als je vergelijkt met de vorige demo die in de start van dit topic stond, klinkt het al wat beter toch? :)

Input is welkom.

Ik hoor geen geluiden hier, dus dat vat ik maar op als een compliment :okdan:
Nog bedankt voor de input allen. Kritiek is nog steeds welkom overigens.

Volgende week de zang eens opnemen.

Welke synths heb je gebruikt? Ik hoor namelijk geen synths maar een soort slap aftreksel van een jaren 80 rockband.
Was helemaal voorbereid op een lekker potje knallen met ballen....

Het is wel een potje knallen met ballen, maar minder synthy/meer podium gericht naar jouw smaak. Jammer joh..

Maar om terug te komen op je vraag: Bosendorfer 290 grand piano vst en de EZ drummer-plugin voor de drums
De rest is audio.

Bedoel je nou dat synth's niet podium gericht zijn, of komt de zin niet goed door bij mij?

Oke, ik heb duidelijk op je linksdragende unit getrapt.
Ik bedoel dat ik muziek schrijf om met mijn band live te kunnen spelen. Gezien je zuurpruim-reactie neem ik aan dat je meer synths toffer vindt en mijn demo niet oke vindt. Geen probleem hoor, mis alleen een onderbouwing waar ik iets mee kan.

Doei

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back