Come Together (The Beatles) in eigen versie

JOGRO

Ingeburgerd
Enkele maanden geleden heb ik met m'n band Neon Mind (waarin ik drum) een aantal opnames gemaakt tijdens een repetitie.

Onder die nummers onder andere een eigen versie van Come Together:

http://youtu.be/JROFRoVFipg

Op ons youtubekanaal ook nog 5 andere opnames van die dag.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

in het begin vind ik het heel erg spannend en eigenzinnig!

daarna gaat het helaas wat mij betreft steeds meer lijken op het orgineel en dan hoor ik toch eerlijk gezegd 1000x liever de echte Beatles.

ik zou die spanning en jullie hele eigen sound behouden en verder ontwikkelen... en de Beatles compleet vergeten.

fuck de bietels!

ik mis de kenmerkende bas in deze versie. Of gewoon enige bas :-S
Zoiets voel je toch meteen aan als dat ontbreekt ?

ik dacht aanvankelijk nog ff; "toch niet weer zo'n typisch overdreven interessant doende hijgerige postmoderne versie"... maar het viel mee...

er zit van alles tussen een bekend nummer naspelen. van een 'een op een' kopie tot inderdaad overdreven interessant doenerij. maar ik vind dat laatste ook wel weer heel subjectief.
als ik het mooi vind dan is er niks mis mee. hoe overdreven ook.

ik blijf het jammer vinden dat deze versie van subtiel eigen sfeertje overgaat in gewoon een coverband die het nummer naspeelt.
het begin vind ik niet overdreven en die interpretatie mag van mij best doorgezet worden in het hele nummer.

lekkere sound, maar idd in het begin is het superveelbelovend, waarna het meer de coverband sound wordt helaas.

We spelen zonder bassist ;)

grappig, ik heb niks gemist.

Bedankt voor de feedback, we zullen het eens proberen om meer de "beginsfeer" aan te houden.
niks moet natuurlijk. en het moet ook niet gekunsteld worden, gewoon creatief zijn en jezelf blijven. dan komt er uit wat er in zit

Moet de gitarist niet thuis blijven en de drummer rimshots spelen ipv de snare hakken?
Intiem houden
Die gitarist kan wel meedoen dan, maar met vloeibare wah delay flutseltjes.. Waarbij zn timing ook niet zoveel uit maakt :D
Overigens vind ik t filmpje niet veel aan.. Beetje knullig.. Doe mij maar een paar foto's dan of zo. Dan word ik ook niet van het luisteren afgehouden
Omdat de bassist mist voel je de hele tijd het ontbreken van vaart/groove..dat wordt misschien minder door die rims ipv snares

Moet de gitarist niet thuis blijven en de drummer rimshots spelen ipv de snare hakken?
Intiem houden
Die gitarist kan wel meedoen dan, maar met vloeibare wah delay flutseltjes.. Waarbij zn timing ook niet zoveel uit maakt :D
Overigens vind ik t filmpje niet veel aan.. Beetje knullig.. Doe mij maar een paar foto's dan of zo. Dan word ik ook niet van het luisteren afgehouden
Omdat de bassist mist voel je de hele tijd het ontbreken van vaart/groove..dat wordt misschien minder door die rims ipv snares

Ik speel met rimshots op de snare... of doel je op spelen met click of met flame?

Ik vind het echt goed. Echte muziek door echt muzikanten.:okdan:

Thanks!

nou je mept gewoon op de snare toch
kan je geen rims spelen om het intiemer te houden
op de rand
dat zijn toch rimshots?
klak ipv GISH

Ik speel met rimshots op de snare...
da's toch wat verwarrend, of bedoel je soms "ik speel rimshots op de snare"?
klak ipv GISH
KLAK of TAK idd ipv TWRRGS of PRENG naar gelang aanspanning desch snaar toch meer hoor... wel sorry zeg...

nou je mept gewoon op de snare toch
kan je geen rims spelen om het intiemer te houden
op de rand
dat zijn toch rimshots?
klak ipv GISH

Rims is als je bij een gewone slag op de snare de rand óók raakt. Waardoor het meer body krijgt.
Maar denk dat je dan click bedoelt. Dat je de stok horizontaal hebt liggen op t vel en dan de rand raakt en inderdaad vervolgens klak krijgt.

da's toch wat verwarrend, of bedoel je soms "ik speel rimshots op de snare"?

Het woordje "met" in m'n zin was inderdaad een beetje overbodig.

Back