5.1 suuround terug mixen naar stereo

fourier

FFT
Heeft er iemand ervaring met het terug mixen van een 5.1 mix naar stereo?

Ik moet voor een radio uitzending wat stukken aanleveren die voor meerdere speakers zijn gecomponeerd. 1 is er zelfs voor 8 speakers.

Heb het ooit wel eens gedaan maar misschien zijn er inmiddels nieuwe trucks of plugins welke ik nog niet ken. Dus alle hulp is meegenomen! :D

BTW ik werk in Logic Pro 9.x

p.s. Kan iemand de titel even corrigeren?!? Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Je moet echt een nieuwe mixx maken
De stereo uit surround is vaak vehoorlijk crappy
Als t niet veel uitmaakt dan ist ok
Maar t lijkt nooit echt op je mix zoals jij m wil

heb je wel een lcr in je mix zitten? begin eens met dat naar lr te routen en dan checken wat je mist. zit er in de ls en rs discrete informatie of is het puur ambient?

heb je wel een lcr in je mix zitten? begin eens met dat naar lr te routen en dan checken wat je mist. zit er in de ls en rs discrete informatie of is het puur ambient?

Ja, maar het probleem is dat het een compositie is die geschreven is in 5.1. Niet een surround opname die naar stereo gemixt moet worden.

Dus maw achter kan er soms iets totaal anders gebeuren dan voor. Met de compositie voor 8 speakers is het nog erger. Elke speaker doet soms iets anders.

Ik gebruik hier neyrinck soundcode voor. Dit is gemaakt om van een 5.1 mix een LtRt(=dolby prologic) mix voor bijvoorbeeld TV te maken. Je krijgt dan een stereo mix, die wanneer je hem door een prologic encoder afspeelt, weer surround wordt.

Je mag volgende week wel een keer langskomen om te kijken of het voor je werkt.

Back