wat paypal betreft, wil ik graag het volgende meegeven.
de koper bescherming werkt pas echt goed als je ebay en paypal combineert, anders kan het echt gebeuren dat paypal al snel zijn handen van de kwestie aftrekt. lees de voorwaarden goed. daar komt bij dat je als verkoper de dupe kan worden van het gemak waarmee paypal soms valse claims honoreert. vergis je niet.
en dan, paypal kost zo'n 4% (ebay 10%) uiteindelijk betaal je dat ook, het zit toch in de prijs.
dat betekent dat grofweg genomen voor elke 25 keer dat het goed gaat, het 1 keer helemaal fout kan gaan en dan kom je nog op dezelfde kosten uit.
verder is het altijd zaak goed op te letten en beducht te zijn voor bepaalde signalen.
altijd ophalen en nooit vooruit betalen..... ik weet niet hoor. pas nog iets op het forum gekocht, opgehaald (het stond al aan) getest en thuisgekomen bleek dat de geschakelde voeding zo'n 20 minuten nodig heeft om het apparaat te laten opstarten.....
zelf ben ik 1 keer de pineut geweest, ook te gretig op een koopje dat ik eigenlijk niet nodig had - een microkorg voor 400 euro, kan je nagaan - maar meestal gaat het gewoon goed. en soms is het verastandig om een 'koopje' te laten schieten, omdat je er geen goed gevoel bij hebt.
en nog iets..... nicknames, die werken gedoe in de hand. een echte naam is veel meer herkenbaar. misschien hebben anderen dat niet, maar als ik een russische roman lees, kan ik bijna nooit precies zeggen hoe de personen allemaal heten. zo'n naam die eigenlijk niks zegt, daar lees je half overheen.
ook al realiseer ik me dat sommige mensen uit principe niet van een handelaar kopen, ik hou het toch liever op mijn eigen naam. dat is in ieder geval duidelijk.