Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb me eigen kapot gewhoist de laatste twee dagen...

Heb je je zolder nou al opgeruimd? :D

Mensen die schrijven dat het niet slim is om blind geld over te maken hebben in de kwestie gelijk, maar ik vind wel dat de zaken dan worden omgedraaid.
Het zijn nog altijd de oplichters die er een potje van maken, niet de mensen die in goed vertrouwen iets kopen.
Ophalen is leuk, maar daar moet je wel tijd voor hebben.
Sommigen hebben het druk met andere dingen (werk en gezin bijvoorbeeld).
En als je iets aan de andere kan van de wereld koopt lijkt ophalen me ook geen reeel alternatief.
Paypal is een mooie oplossing, maar het blijft een feit dat die oplichters gewoon niet moeten oplichten.
Ga werken voor je geld ofzo. luie flikkers.

Interessant onderwerp om te volgen, hoe mensen hier mee omgaan en wat er verder mee gedaan word. Zo te lezen zijn er aardig wat mensen opgelicht als ik deze discussie bekijk.

Voor de mensen die zijn opgelicht is het echt vervelend, wens jullie allemaal succes.

Produkten hadden gewoon opgestuurd moeten worden, helaas is dat blijkbaar zo te lezen niet gebeurd.

Er staan een paar goede tips in die nog uit de discussie zijn te halen. Het is goed dat mensen die zijn opgelicht hierover wat kunnen zeggen en melden op het forum en elkaar wat verder kunnen helpen.:okdan:

ik denk wel dat dhr O.plichter meer en meer de hete adem in z'n nek gaat voelen.
ik hoop dat ie snel doorkrijgt dat hij een flinke berg shit in huis heeft gehaald met z'n praktijken hier op het forum.
klojo, here we come !

Ga werken voor je geld ofzo. luie flikkers.

oplichten is soms best hard werken hoor:

media_22700756.jpg

:D

wat paypal betreft, wil ik graag het volgende meegeven.

de koper bescherming werkt pas echt goed als je ebay en paypal combineert, anders kan het echt gebeuren dat paypal al snel zijn handen van de kwestie aftrekt. lees de voorwaarden goed. daar komt bij dat je als verkoper de dupe kan worden van het gemak waarmee paypal soms valse claims honoreert. vergis je niet.

en dan, paypal kost zo'n 4% (ebay 10%) uiteindelijk betaal je dat ook, het zit toch in de prijs.
dat betekent dat grofweg genomen voor elke 25 keer dat het goed gaat, het 1 keer helemaal fout kan gaan en dan kom je nog op dezelfde kosten uit.

verder is het altijd zaak goed op te letten en beducht te zijn voor bepaalde signalen.
altijd ophalen en nooit vooruit betalen..... ik weet niet hoor. pas nog iets op het forum gekocht, opgehaald (het stond al aan) getest en thuisgekomen bleek dat de geschakelde voeding zo'n 20 minuten nodig heeft om het apparaat te laten opstarten.....
zelf ben ik 1 keer de pineut geweest, ook te gretig op een koopje dat ik eigenlijk niet nodig had - een microkorg voor 400 euro, kan je nagaan - maar meestal gaat het gewoon goed. en soms is het verastandig om een 'koopje' te laten schieten, omdat je er geen goed gevoel bij hebt.

en nog iets..... nicknames, die werken gedoe in de hand. een echte naam is veel meer herkenbaar. misschien hebben anderen dat niet, maar als ik een russische roman lees, kan ik bijna nooit precies zeggen hoe de personen allemaal heten. zo'n naam die eigenlijk niks zegt, daar lees je half overheen.
ook al realiseer ik me dat sommige mensen uit principe niet van een handelaar kopen, ik hou het toch liever op mijn eigen naam. dat is in ieder geval duidelijk.

ik denk wel dat dhr O.plichter meer en meer de hete adem in z'n nek gaat voelen.
ik hoop dat ie snel doorkrijgt dat hij een flinke berg shit in huis heeft gehaald met z'n praktijken hier op het forum.
klojo, here we come !

ik hoop van harte dat de gedupeerden snel hun geld terugkrijgen, maar ik weet niet of deze spierballentaal realistisch is. best mogelijk dat ie alweer bezig is met laptops of iphones en helemaal niet wakker ligt van wat er allemaal gebeurt op synthforum.nl

Van de week zal ik alle goeie tips eens samenvatten om een soort "Opgelicht, wat nu" topic te maken zodat iedereen terug kan lezen wat je rechten zijn en daar ook iets bij zetten hoe het te voorkomen is dan je opgelicht word. Bijvoorbeeld zaken doen met Danny en geld over maken naar Joost zonder daar vragen over te stellen.

....en Leo kan het weten. Die is vrij ervaren met het kopen en verkopen van gear.

Maar zeker, spierballen zou ik achterwegen laten. Zie hem of haar eerst maar eens te vinden..

volgens mij is het plan gewoon zoals ook al aangegeven door Warehouse groove.
Ik zou alleen na het vinden van het adres in de auto stappen, dan wel niet met een paar forum vriendjes en naar het adres dat bij het bankrek nr toegaan en om uitleg vragen

De persoon zal of de eigenaar van de rekening zijn, of een verontwaardigde ouder. Je kan ook tijdens of na het gesprek de politie bellen, referen aan je aangifte. Ze zullen dan gewoon komen aangezien ze de boel niet willen laten escaleren en als jij je gewoon netjes gedraagt dan krijg je het verhaal wel op tafel.

de kunst zal zijn om prominent aanwezig te zijn, zonder dat er aangifte tegen je gedaan kan worden. Heeft niks met spierballen van doen maar gewoon druk op de ketel.

een ding is zeker, indien er geen initiatief genomen wordt zal dit gewoon verwateren zonder afloop. Zelfs als die later met een ander akkefietje wel tegen de lamp loopt, zie je je betalingen niet terug. De lange adem daar gokken dit soort gastjes op...

Heeft niks met spierballen van doen maar gewoon druk op de ketel.

een ding is zeker, indien er geen initiatief genomen wordt zal dit gewoon verwateren zonder afloop. Zelfs als die later met een ander akkefietje wel tegen de lamp loopt, zie je je betalingen niet terug. De lange adem daar gokken dit soort gastjes op...

precies, verder laat ik graag over aan de ervaren handelaren die vaker met dit soort akkefietjes hebben gedeald en wens ik eenieder veel sterkte, kop op en ik duim ...

ik ben ook opgelicht door een forumlid maar dat vond al 12 maanden geleden plaats, het betrof rick rutten die verzaakt heeft na betaling van mijn kant zijn verplichting na te komen. Hij heeft de microkorg nooit opgestuurd, na een paar weken stopte hij ook met reageren. ik zoek binnenkort even uit of ik het geld ook naar hetzelfde nummer heb overgemaakt.

ik heb ook toen nog het adres van zijn ouders los weten te peuteren maar als het een georganiseerde actie was zal dat ook wel nep zijn. Het adres was iig in Sittard

erg vervelend allemaal, 180 euro foetsie

Ook contact met deze meneer gehad over zijn Virus C, hieronder wat prive-berichten:

"
Zo goedemorgen
Als je me even een kwartiertje gunt drink ik me koffie op en maak ik een foto. !
Hij is af te halen in Sint Annaparochie.
"

"Hi
Ja het is een stukkie rijden maargoed.
Zaterdag zou mij beter uitkomen in verband met mijn baan. (Politie Agent)
En hoop dubbele diensten door personeel te kort.
Kan alleen niet verzekeren dat hij dan nog niet verkocht is.
Kan het geld namelijk goed gebruiken voor de kids, verjaardag komt er aan.

Hoor het graag"

En wanneer ik het had over ophalen, kreeg ik meteen het volgende:
"
Kerel
Sorry hij is verkocht word vanavond opgehaald.

Nog wel bedankt voor je interesse
"

heb je z'n mailadres dus .
volgende keer eens vragen of je mag bellen voor wat extra info , en omdat dat veiliger voelt "voordat je het geld overmaakt"

dit is het account van 'mijn' oplichter

https://www.synthforum.nl/forums/member.php?u=22472

het is al 12 maanden geleden dat ik het geld heb overgemaakt, toen werkte zijn soundcloud ook nog. Het zou hierom best kunnen dat ik een van eerste ben die hij heeft opgelicht. hij heeft destijds ook adres en telefoonnummer van zijn ouders gegeven (zei hij), ik spit nog even verder in mijn inboxgeschiedenis om dat te achterhalen

alles leuk en aardig,

alles leuk en aardig,

fijn dat iedereen wat 'vindt'van de situatie, uiteindleijk moet ik ook hand in eigen boezem steken, een Nova desktop voor 150 euro is wel heel erg mooi. en uiteindelijk komt het er op neer; als het te mooi is om waar te zijn...........................................

Het moest een keertje gebeuren, helaas was het me op Marktplaats.nl al eens eerder gebeurt. Aangifte heeft weinig zin, en bij Politie beginnen ze al te zuchten als je er over begint.

De maatschappij zit helaas ook zo in elkaar en we verwachten dat de overheid van alles doet om het veilig en goedkoop te maken. Helaas vinden we vaak niet de tijd om zelf na te denken of zlf verantwoording te nemen.

Alles leuk en aardig, ik heb mijn lesje weer geleerd. Even slikken maar uiteuindelijk gaan we weer door zonder cynisch te worden. Wel een stukje voorzichtiger, maar gelukkig zijn de meeste mensen wel blind te vertrouwen.

Het moest een keertje gebeuren, helaas was het me op Marktplaats.nl al eens eerder gebeurt. Aangifte heeft weinig zin, en bij Politie beginnen ze al te zuchten als je er over begint.

.

Gezien er nu een vrij grote groep slachtoffers is en ik verwacht aan dat deze nog wel zal groeien met enkele leden kunnen we gezamenlijk naar de politie dat zal zeker meer als gezucht opleveren,

De kans is alleen groot dat dit kereltje bekend is met een of meerdere verslavingen en van een kale kip is het moeilijk plukken, maar het zou zomaar kunnen dat hij 240 uur taakstraf krijgt en als je aan het vegen bent sta je in ieder geval geen geld op te maken in de lokale gokhal of bij de lokale exotische apotheker :) wat de kans groter maakt dat het ooit nog een keertje terugkomt

Woont er toevallig geen SFlid in sittard? ik ben wel benieuwd of een van beide adressen klopt, het is voor mij een dagtrip om erheen te gaan, daarom heb ik dit in het afgelopen jaar nog niet gedaan

Triestige dingen zeg op het forum. Maar je kan er niet van onderuit, internetbedrog zit overal..
En houdt dit in het achterhoofd: "Als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook"

Bericht door een moderator:
Eeeeeeeeeeeeeeh, nu ben ik het zat. Het gaat hier over Deazy-D en ChristiaanTB en over wie daar nog meer slachtoffer van zijn. Het gaat hier niet om alle andere gevalletjes en het is al zeker geen verzameldraadje voor klopjachten! Als er meer slachtoffers zijn van de persoon waar het draadje over gaat mag je je bij mij melden!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back