Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

VintageWorks

Ouwe rot
Goedemorgen allemaal,

Forumlid en moderator vcovca heeft mij gevraagd een draadje te maken over de oplichtingspraktijken van forumlid Deazey-D. Er is al een aantal dagen achter de schermen contact hierover, maar we vermoeden dat er meer mensen zijn opgelicht door hem.

Hij heeft op 3, 4 en 5 november aan aantal spullen verkocht in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=159967

Tot nu toe zijn er drie forumleden voor een totaalbedrag van bijna 2500 Euro opgelicht, waaronder ik. Meld je even als je ook nog niets hebt ontvangen en / of vreemde mailwisselingen hebt gehad. Ook als je informatie hebt waar wij wat aan kunnen hebben (namen, mailadressen, tel.nr., adressen etc.), horen we graag van je. Je kunt moderator vcovca hierover pb'en.

Alvast bedankt!

Je bedoelt 4dgn radio stilte? Advertenties waren op 4 nov nog geupdate en hij was vandaag nog online?
Hoop dat e.e.a. Op misverstand berust, iedereen voor verzenden gekozen? Niemand iets opghaald?

Tot nu toe heeft iedereen voor de optie verzenden gekozen. 1 iemand heeft ervoor gekozen om iets te laten brengen door de verkoper, dus niet op te halen. Verkoper is het gekochte niet komen brengen en is sindsdien niet meer te bereiken. Is inderdaad gisteren nog online geweest, ook in de chat, maar heeft geen reactie gegeven op pb's van mensen die wat hebben gekocht.

Ook is er door de verkoper bevestigd te bellen wanneer de pakketten op de post waren en dan de t&t gelijk te melden, ook dat is niet gebeurd.

Vandaar ons vermoeden dat er iets niet klopt.

Er is hier echt wel meer dan een misverstand gaande of zou het ook een misverstand zijn dat ie in dec 2011 pas met muziek begonnen is en in nov 2012 o.a. een Virus C uit 2002 verkoopt waar ie de eerste eigenaar van zegt te zijn om maar even iets van tig dingen te noemen ?
Het punt van deze oproep is, zijn er nog meer mensen in zee zijn gegaan met deze verkoper en heb je meer dan een voorletter achternaam en ING nummer, dat wil men hier graag weten.
Achter de schermen wordt inmiddels druk gewerkt om alles boven water te krijgen, maar alle info is welkom.

tja, 175e voor een 707, die gaan nu het dubbele, nadenken jongens...

Mooi bijkomend detail, profiel was ooit aangemaakt door ene Danny, maar bij de verkopende partij was dit keer geen Danny te bekennen. En bedankt Vcovca, zo valt er toch weer even iets te lachen in deze tragische kwestie :)

Ik hou het graag luchtig..

Goed bezig.

Wellicht ten overvloede, maar deze thread is dus vooral bedoelt om mensen die ook in zee gegaan zijn met Deazy-D te verenigen. Ook als je niets hebt gekocht of verkocht uiteindelijk, alle info is welkom, mail de topicstarter of de mods alhier.

Laten we hopen dat dit allemaal tot een goed einde komt!

Dat zeker
wat voor bank heeft hij? ook ING? dan zie je toch adress checksum bij overmaken?

Enkel initialen en achternaam dacht ik, maar als je een adres kunt achterhalen ben je meer dan welkom Raph!

Wanneer er abusievelijk gelden zijn overgemaakt naar een onjuist bankrekeningnummer of dat u bent opgelicht waarbij gebruik werd gemaakt van een bankrekening, moet u de NAW-gegevens (Naam, Adres en Woonplaats) opvragen bij de bank waartoe het rekeningnummer behoort.
U moet daartoe schriftelijk een verzoek doen. In uw brief legt u uit wat er gebeurd is en geeft u het rekeningnummer op waarnaar de betaling is overgemaakt.
De bank stuurt dan een brief naar de begunstigde van de rekening met het verzoek het geld terug naar u over te maken. Wordt niet aan de terugboeking voldaan, dan is de bank verplicht (na ongeveer 4 weken) op grond van artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen de naam en adres gegevens van de rekeninghouder door te geven, zodat de rekeninghouder civielrechtelijk aangesproken kan worden.

Goeie info! Gaat dit dan om ING algemeen of het lokale filiaal?

Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, je kan ook met het lokale filiaal contact opnemen maar ik denk dat zij jouw doorverwijzen naar het algemene nummer.
Ook even aangifte doen natuurlijk.

Succes

Ik zal binnenkort ook maar weer even een verzoek indienen om een topic te mogen openen want ik zit ook nog steeds op een doodlopend spoor met een (vintage) lid.
Jammer hoor. Je verwacht in zo'n community juist minder problemen dan op een grote veiling/verkoopsite omdat het toch allemaal wat persoonlijker is en je met gelijkgestemden omgaat. Maar dat blijkt helaas niet altijd het geval.

Via Gchat Deazy-D op dit draadje gewezen, geen reactie via chat, maar wie weet...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back