Ervaringen LiquidMix

dubcreator

Ouwe rot
Zijn er hier mensen met ervaringen Liquid Mix 32 in Logic.
Ik ben wel gecharmeerd van de Liquid preamps in mijn Focusrite 56 en denk erover om die mix 32 aan te schaffen gezien ze nu tegen dumpprijzen er uit gaan.

Latency ?
Installatie ?
Klank tov waves API, SSL, Neve etc plugins ?
Bruikbare presets, of moet je eindeloos tweaken ?

Persoonlijk vond ik de drivers erg tegenvallen. Hij is hier niet lang gebleven. De koper vind hem daarentegen geweldig qua klank. UAD vind ik zelf stabieler draaien en klankmatig iets beter.

Geen ervaringen in Logic.. maar wel in Sonar en Cubase.

Ik vind de Latency persoonlijk wel meevallen.. Hij is wel wat buggy met de drivers idd.. maar dat kan ook het feit liggen dat ik em gebruikte op de FireWire aansluiting van mijn EMU geluidskaart met iets te grote projecten (20+ plug-ins)...
Na een reset werkte het dan gewoon weer.. Vind wel de laadtijd bij het opstarten vrij groot.. en juist na een error is natuurlijk alles teveel :D
Heb op de FW aansluiting van mijn gigabyte moederboard nu minder klachten maar gebruik het nu afwisselend met andere EQ's/Comps .. dus minder instances.. misschien dat dat ook scheelt.

Installatie is heel simpel btw.. :) Presets daarintegen heeft ie niet.. Emulatie kiezen en inregelen. :)

Vind de plugs wel erg goed klinken.. gebruik nu ook een een SSL kaart en heb laatst alleen de compressie van de Brit Desk 2 / Brit Classic Desk 2.. een van de modelings uit de LM.. de SSL 4000 emulatie.. eens vergeleken met de SSL Duende op een stukje te dynamische zang.
Niet echt een wereld van verschil ofzo.. ze doen allebei hun werk gewoon goed.. voor zover het kan natuurlijk...
Heb ff 3 audiovoorbeeldjes bijgevoegd. EQ komt van Cubase ;)
(zie plaatje voor het nogal grote verschil van dynamiek in het bron materiaal)

Ik vind het zelf nog steeds een ontzettend leuk kastje en heb nog steeds alle hardware modelings niet geprobeerd.. juist dat vond ik aan het begin een beetje een overdaad aan keuze waar ik soms een beetje moeite mee had.. :D
Maar het blijft toch wel een oase aan modelings die voor een wel heel interessante prijs beschikbaar zijn :mega:

attachment.php

Attachments

• Liquid Mix.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 98
  • Zonder.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 107
  • Voor SF Wavjes.GIF
    Voor SF Wavjes.GIF
    52,7 KB · Bekeken: 105
  • SSL.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 104
Ik heb zelf ook een tijdje een Liquidmix gehad. Leuk apparaat! Had zelf geen problemen met drivers (OSX Lion) en de klank is goed. Op gearslutz kan je wat snapshots vinden zodat je de echte namen kan selecteren! Erg handig (SSL heet dan gewoon SSL etc)
Ik heb hem verkocht omdat ik een UAD ging aanschaffen.

Back