Sansui Wsx-1

Status
Please reply by conversation.
Was dat niet een multitracker in de jaren negentig?

Volgens mij verkochten die dingen voor geen meter en ik heb er denk ik eentje in het wild gezien.
Waarom specifiek dit ding? Uit nostalgische overwegingen?

Ik wil al even een multitrack. Deze is 6-sporig. Daar bovenop heb ik Sansui altijd als een robust merk gezien.

Ik had aleens in je eerdere oproep voor de WSX-1 niet zo positief over dit apparaat gereageerd. Je wilt hem kennelijk heel graag.. dat vind ik wel karakter :halleluja
Ik hoop echt dat je em gaat vinden. :okdan: :mega: 'k wil toch mijn persoonlijke mening over het apparaat nog wat toelichten. :)

Ik heb er zelf heel veel plezier aan beleefd in die tijd. Echt 'n super compleet en doordacht apparaat met dat dubbele tape-deck.
Had em ooit gekocht omdat ie meer dan 4 sporen deed en 8 net teveel vond en ook mijn twijfels had of dat niet teveel informatie was voor op zo'n klein tape oppervlakte... 6 was dus een mooie compromise.
De geluidskwaliteit van de opnames was echt heel goed.. de ruisonderdrukking werkte ook top!! DBX meen ik.
Het apparaat oogde heel degelijk.. 't was een behoorlijk zwaar apparaat ook..
De knoppies/potjes voelde wel wat minder solide aan... maar geen problemen mee gehad.. dacht ook dat de mixer niet erg stil was als ik een synthje aansloot..
Wat ik de grootste min vond aan het hele apparaat was juist die digitale galm/delay.. gaf een berg ruis als je em te hard liet terugkomen via de return..
Je kon ook niet echt hard insturen... (gaf al snel van die lelijke, digitale clip kraakjes)

't Was destijds een behoorlijk prijzig apparaat (ooit nieuw gekocht).. was ook helemaal verliefd op dat design toen ik em eenmaal had.. ontzettend cool die witte kleur met al die knoppies en dat oranjes fluoriserende display.
Maar op bepaalde punten niet zo'n duurzaam apparaat vind ik.
Vraag me ook af of het apparaat nog goed zal functioneren +20 jaar na aanschaf.. en of het nog wel allemaal te servicen valt... en dan de draaiende delen vooral. Maar da's sowieso het probleem met elke taperecorder natuurlijk.

Tegenwoordig zijn taperecorders weer helemaal hot om het karakter wat het meegeeft aan je opnames.
Ik zou aan deze machine sowieso niet teveel geld uitgeven.. al lijkt het allemaal heel compleet.. de extra's zijn leuk maar niet echt van toegevoegde waarde.
'k Zou sowieso die interne galm niet gebruiken.. elke cheapo galmbak van vandaag de dag klinkt beter.. :)

Desalniettemin.. Hoop dat je em gaat vinden.. succes met de zoektocht :mega:

btw.. typeaanduiding is eigenlijk WS-X1 zie ik nu.. :)

Hier een link op ebay.. helaas een niet werkende :(
Wel heel veel mooie plaatjes.. nog steeds een supercool apparaat alleen al om te zien :halleluja :mega:

Status
Please reply by conversation.
Back