SSL duende. wel of niet registreren??

MacGyverGear

midi-life crisis
Heb al ruime tijd een SSL Duende PCI-e.. mooie plug-ins. Gebruik het samen met heel veel andere plug-ins (UAD, Focusrite LM, TC Powercore.. etc) maar nog steeds erg tevreden mee. :)
Destijds niet geregistreerd omdat er dan geen support meer op de kaart zou zijn met dat cross-grade gedoe enzo..
Kaart deed gewoon wat ie moest doen bij mij.. dus zo maar gelaten aangezien ik toch een extra PCI-e slot vrij had in mijn PC.

Nu zit ik te kijken op die website van SSL maar hoe zit dat nou?? Kan ik nu nog aanmerking komen voor een cross-grade??
Lees dat ik em voor 1 november 2010 had moeten registreren.. dan had ik recht op de free native plugs.

Dan een zin:
If you register a Duende hardware unit which has not previously been registered at the SSL web site, you are eligible to claim free Duende Native Licences equivalent to any Duende plug-ins you own for your Duende hardware unit. There is no time limit on this
Deze zegt zo ongeveer dat ik in aanmerking kom voor een cross-grade.. :engel:
Maar wat nou als ik mijn kaart alleen maar wil registreren?? Misschien wil ik em ooit nog verkopen..
Als ik bijvoorbeeld een Powercore zou willen verkopen dan kun je deze gewoon overschrijven zonder problemen, zelfs eventuele plugs los.
Als je de SSL duende dus registreerd is er geen recht meer op een cross-grade, en daarom ook minder interessant misschien voor een eventuele kopende partij??

Beetje onduidelijk voor mij hoe dat allemaal in zijn werk gaat en daarom ook destijds niet geregistreerd denk ik :erm:

Kortom hoe zit dat nou??

Laatst gewijzigd:
De crossgrade wil zeggen dat je in principe afstand doet van de hardware. Geen support meer, geen nieuwe plugs erop kunnen installeren enz. Je krijgt bij een crossgrade (waar je inderdaad voor in aanmerking komt) alle native versies van de plugins die je op je kaart heb staan. SSL doet dit om de klanten tegemoet te komen omdat de kaart vrij snel outdated aan het raken is. Hij draait bijvoorbeeld alleen onder 32 bit op je pc. Zoiezo is externe dsp-processing een beetje aan z'n einde aan het komen met alle quad,octo,weetikveel cores die er allemaal op de markt zijn. Je krijgt overigens volledige eigendom van de native plugins, dus die kan je als je ze zat bent wel doorverkopen. :-)

Je hardware blijft gewoon werken , je hoeft niks in te leveren
Heb je de kaart 2e hands dan kan het zijn dat de crossgrade al geclaimed is en krijg je dus geen native licenties meer

Thanx voor de reacties.

Was al wel op de hoogte dat ik via een cross-grade de native plugs zou krijgen.. heb dit zelf echter nog niet nodig.. en dus niet gedaan.. draai nog met good ol XP en op 32 bit is geen probleem voor mij.

Heb mijn kaart dus nooit geregistreerd (en voor de duidelijkheid, is ook nooit geregistreerd :))
Wat ik dan raar vind met een Duende is; Je koopt een kaart. Je registreert hem en tekent daarbij dat er geen support meer is op de hardware maar je kan dan wel de plug-ins downloaden.. als pleister op de wond voor het geval je kaart in de toekomst mocht overlijden ofzo:D

Het is me ook allemaal bekend dat de hardware gewoon blijft werken... ik ben juist niet op het aanbod ingegaan omdat je dan met een hardware zit die een tijdje terug voor een cross-grade offer is gebruikt.. en er dus geen support meer zit op deze kaart.

Ik weet ook niet wat de support allemaal inhoud en hoe ver dat gaat?? Meestal loopt iets tegenwoordig via fabrieksgarantie..
Maar ik heb em dus nog niet geregistreerd en begrijp dus dat als je em eenmaal hebt geregistreerd.. je geen recht meer hebt op support.
Dat strookt een beetje en was me vanaf het begin al een beetje onduidelijk.

Maar het komt er dus gewoon op neer.. voor zover er nog support kan zijn op de hardware (gezien de leeftijd) dat je je Duende dus gewoon niet moet registreren? :)

Support is "as is" dus er komen sowieso geen drivers meer
De kaart doet uberhaupt sinds v3 al geen dsp duty meer, is dus gewoon een pcie dongle.
V2 is dusdanig buggy dat je daar niet mee wil blijven draaien
Upgraden die zooi dus zou ik zeggen.

En dit heeft i.d.d. Niks met garantie vn doen, want die geeft de reseller, niet SSL

De kaart doet uberhaupt sinds v3 al geen dsp duty meer, is dus gewoon een pcie dongle.
AU!! :frons:

Dacht juist dat het de CPU wat zou ontlasten.. maar niets als een dongle?? Thanx voor het pijnlijke nieuws dan maar..

Nee DSP accelated is alleen nog v2 waren te veel latency issues
V3 is dsp kaart als dongle, 3.6 en hoger is codemaster dongle

Door een chronisch PCI-e sloten tekort heb ik toch maar de knoop doorgehakt vanavond en de Duende geregistreerd zodat ik de native plugs kon installeren :D
Viel allemaal best mee eigenlijk. Na installatie moest ik de plugs activeren op de SSL site onder "My products" dat was ff zoeken maar ze doen het nu weer :)

Werk voor de time being nu op een nood PC.. mijn ouwe liep na een herinstallatie telkens weer vast en na veel uitwisselen, zoekwerk en frustratie kom ik erachter dat mijn processorkoeling waarschijnlijk al tijden niet in orde was en mijn CPU naar de klote is. :-(

Anyways.. waarschijnlijk moet ik binnenkort weer alles installeren als ik wat beters heb, heeft iemand ervaring met het volgende?
Hoe werkt dat nu met die virtuele dongel die de native software installeerd.
Zie op de SSL site nu onder "My products" achter de plugs 'n actieve link met " activate" en een link met " deactivate(3)"
Als je de hele zooi weer gaat herinstalleren en dus format C: doet, moet je dan de plugs eerst deactiveren ofz... en soort van parkeren in je account?

bedankt alvast :)

Wat een drama. Ben bezig een nieuwe PC aan het installen.

De SSL Native plugins moeten wegens een nieuwe software versie op een iLok staan. Alle plugs daar naartoe " ge-emigrate" (zo als dat heet) activeren lukt niet om de een of andere reden.
Kan Cubase niet eens meer starten omdat er een code nodig is en die Ilok software krijg ik er niet meer af... Ga mijn ouwe PCI-e kaart er maar weer instoppen ofzo.. wat een gedoe :(

Laatst gewijzigd:
Back