MAM RS-3 Resonator - Bypass functie?

ultrasonyk

Stamgast
Hello!

Heb via het forum onlangs een MAM RS-3 Resonator gekocht.

Nu lijkt het voor mij alsof de "bypass" schakelaar niet werkt.

Zoals ik de functie van de schakelaar begrijp, zou het source signaal ongefilterd door het
apparaat moeten gaan en zo dus ook uit de OUTPUT komen.

Maar als ik de schakelaar bedien, komt er helemaal niets door/uit.

Iemand enig idee hierover?

kapot

misschien een vuile schakelaar/ geen contact, aantal keren flink heen en weer schakelen ??
anders misschien een draadje los?

kan toch niet ernstig zijn. als het effect gewoon werkt....

hoi leo,

bedankt voor je input.

schakelaar heen en weer doet helaas niet veel. wel heb ik gemerkt, dat het bypass signaal WEL uit de rechter output komt, maar niet uit de linker.

heb hem even geopend. helaas zijn er geen draden maar het spul zit direct op de printplaat.

probleem is voorlopig zelf opgelost.

blijkt dat die linker audio out een stereo out is. had ik dus niet gemerkt omdat mn audio interface dat zelf corrigeerde ipv. ruis te geven. als je de rechter out ook aansluit wordt waarschijnlijk de linker een mono out en daarom kreeg ik rechts wel geluid.

tjah, had ik maar beter moeten lezen...

ik heb dit bericht nu 3 keer gelezen, maar blijkbaar niet goed.....
want ik begrijp er niks van.

maar als het nu wel goed werkt, is het mooi.

leuk ding, die rez3, sorry rs3

ok zal het proberen nog eens uit te leggen:

bij de meeste apparatuur die een stereo OUT heeft, waarbij elk kanaal (L en R) een eigen jack,
werkt het L kanaal mono, als je alleen deze aansluit (en de R dus leeg laat).

bij dit apparaat is dit blijkbaar niet zo. als je de niets op de R aansluit, werkt het L kanaal STEREO. Je moet dus een stereo jack kabel aansluiten. Mocht je dus MONO willen werken,
moet je het R kanaal gebruiken.

Waarom ik pas bij het bypass schakelaartje een probleem opmerkte (denk ik):

mijjn AUDIO IN signaal is MONO en dat stuurt ie waarschijnlijk ook MONO door bij de bypass
functie. Aangezien ik echter de STEREO uitgang (L) gebruikte, kwam het signaal op het verkeerde contact van de MONO kabel-stekker, en kon ik het dus niet horen.

Ik hoop ik heb het nu goed uit kunnen leggen want als ik nog meer typ snap ik het zelf niet meer :?

Back