Probleem ableton->MFB Kult

Krek

Jungle of Wires
Help! :peukie:

Ik heb als midisequencer Ableton Live LE 8. Daarmee stuur ik wat synths aan en een nieuw verworven MFB Kult. Nou gaat dat prima, alleen alle sounds (hits) worden dubbel getriggerd. Ik heb vanalles geprobeerd, maar niets helpt. Als ik de playknop op de kult indruk hoor ik het wel gewoon enkel, maar als ik hem vanuit ableton trigger hoor ik alle sound dubbel! Huh?!

Wie kan mij een hintje geven waar ik het moet zoeken?

Adjusting the mode
MFB-KULT offers a SOUND and a RHYTHMEN mode
1. To enter SOUND Mode press Sound/Midi. The sampled sounds can now be played by hitting either the PLAY
Button or dynamically by MIDI notes.
2. To enter RHYTHMEN Mode, press the according button. The first ten patterns can be edited, while rhythms 11-
20 are factory preset.

Uh ja, zo ver was ik ook. Ik heb de manual hier liggen, maar begrijpen? Nee niet echt. Hij speelt gewoon alle midinotes 2x kort achter elkaar. Ik dacht misschien dat het met iets van fill was o.i.d. Maar nee... Ook niet. Ik dacht misschien ook dat het aan 16den of 32sten lag in ableton of op de kult, maar dat is het ook niet...

heb je de in en de out aangesloten???

dan is er een midi loop.

Sluit alleen de midi out op de midi in van de kult

maak in ableton gewoon 1 kanaal.

alleen midi, de midi out naar de kult

een ander kanaal met audio in, van de kult.

wat gebeurd er dan

Op die manier zit het al aangesloten. De kult heeft geen midiout. De audio loopt alleen gewoon naar de mixer en niet terug ableton in. Bedankt voor het meedenken by the way

De kult heeft gewoon een apart midikanaal.

Back