750 kB geheugen voor Akai S950 (EXM-006)

Status
Please reply by conversation.

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Even hier proberen, misschien dat er iemand een S950 heeft dat hij niet meer gebruikt en de uitbreidingskaart er wil uithalen.. Of... :engel: die gewoon ergens liggen heeft op overshot 8o)

Gezocht dus:
750 kB geheugen voor Akai S950 (EXM-006) (ook gekend als DMC-03)

Hier vind je fotos:
http://s196.beta.photobucket.com/user/Petepipe/library/AKAI s950 related/950 RAM module

th_s950RAMModuleFront13.jpg
th_s950RAMModuleBack02.jpg

Ik ken je probleem, ik heb net ook mijn s950 gemaxed naar 2,5 mb (of gelijkaardig).
Je kan op ebay gewoon de kaartjes bestellen. Je moet wel bereid zijn wat centen op tafel te leggen.
Installatie is vrij eenvoudig, sampler omdraaien, backplate eraf en inklikken in de slots.

Op ebay gaan ze soms wel heel ver met de prijzen :)

Nu, ik kreeg ondertussen al een redelijk aanbod van een forumlid (120 euro).
Ik ga nog even onderzoeken of ik mbv SRAMs zelf niets kan in elkaar flansen, want met de hires foto's hierboven ziet het er heel simpel uit.

Is het 120 euro per kaartje of voor 2?

Ik ga nog even onderzoeken of ik mbv SRAMs zelf niets kan in elkaar flansen, want met de hires foto's hierboven ziet het er heel simpel uit.

Op de foto is DRAM. Dat betekent waarschijnlijk dat je met een gemultiplexte adresbus zit die je niet zomaar 1-op-1 voor SRAM kunt gebruiken (nog even los van timing-issues).

Ik heb mijn kaartjes gekocht voor 100 euro het stuk op ebay.
Waarschijnlijk veel te duur...

Ik ken je probleem, ik heb net ook mijn s950 gemaxed naar 2,5 mb (of gelijkaardig).
Wat is eigenlijk het nut van zoveel geheugen, je krijgt dat toch niet op 1 diskette? of saved hij dan automatisch naar meerdere?

Ik ben waarschijnlijk voorzien trouwens, een vriend heeft ook een maxed s950 en gebruikt nooit het volledig geheugen, dus ik zal 1 board krijgen voor wat $ en :biertje: :halleluja

Op ebay gaan ze soms wel heel ver met de prijzen :)

Nu, ik kreeg ondertussen al een redelijk aanbod van een forumlid (120 euro).

met een avondje solderen, en de juiste pin gegevens van de connector, ben je er.

ik zou mezelf niet echt druk maken om timing, ....

:mega:

met een avondje solderen, en de juiste pin gegevens van de connector, ben je er.

ik zou mezelf niet echt druk maken om timing, ....

:mega:

je moet dan natuurlijk wel gewoon drams gebruiken.
:koffie:

ik denk dat het vinden van dergelijke drams geen makkelijke klus is
de pinout valt trouwens best mee om af te leiden uit de high-res fotos

even de meest relevante in een zipje voor de toekomstige generatie, want handig is die photobucket niet echt

Attachments

• akai_S950_memory.zip
    3,5 MB · Bekeken: 75
Gooi nog een lithium batterij met een weerstand en diode of 2 bij die srams en je hebt ook memory backup.

Ik vermoed dat de "patch data" (begin/eind sample, lengte, en andere gegevens) ergens anders staan, en dat dat geheugen bij opstarten gewist wordt. Dus zelfs al zou de sample zelf dan nog in het geheugen staan, dan heeft de 950 daar geen weet van.

Ondertussen ben ik voorzien van 2 latjes vanuit Parijs @50/stuk
voor die prijs ga ik niet sukkelen met een DIY oplossing

:slotje: :halleluja

attachment.php

Attachments

• mc950.png
    mc950.png
    184,6 KB · Bekeken: 50
Status
Please reply by conversation.
Back