Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
u vraagt wij draaien :D

attachment.php

Attachments

• meerspeelgoed20130914.jpg
    meerspeelgoed20130914.jpg
    107,1 KB · Bekeken: 79
Sequentix Circlon, sequencer. Wat win ik nu?

Het staat natuurlijk ook in het groot op het apparaat geschreven...

Wat ik me dan meteen af vraag: is dat nou handiger dan werken met bijvoorbeeld Cubase? Of geeft zoiets meer inspiratie of creativiteit? Mij lijkt het alleen maar heel tijdrovend..

Hij kan een aantal performance zaken die de meeste daws niet kunnen, bijv meerdere ritmes lengtes van patterns en de daaruit voortkomende dynamische verlopen. Je gaat meer pattern based werken en wordt niet afgeleid door allerlei andere daw zaken. Onder aan de streep kan je een volledig project natuurlijk net zo goed midi coden in een daw als in de cirklon, maar de weg er heen is totaal anders maar je krijgt veel meer happy accidents

Wat ik me dan meteen af vraag: is dat nou handiger dan werken met bijvoorbeeld Cubase? Of geeft zoiets meer inspiratie of creativiteit? Mij lijkt het alleen maar heel tijdrovend..

Werken met hardwaresequencers is iets sneller en directer maar heel diep in de details duiken is weer wat lastiger. Je krijgt andere resultaten omdat stepsequencers anders werken. Je werkt meer met je oren in plaats van je ogen.

Maar ik denk dat in jouw geval je ook vrij veel met software werkt en het praktisch gewoon niet uitvoerbaar is. Maar je zou best wel eens een hoekje kunnen bouwen met wat simpele hardware en kijken hoe dat voelt.

Zelf werk ik >60 uur per week achter een scherm en heb ik geen zin meer in nog meer software met allerlei toeters en bellen. Maar goed ik ben ook maar gewoon een hobbybobproducer.

jongens (waarschijnlijk) misschien moeten er weer fotos worden gepost.. als grootste % van deze draad namelijk.

Foto's dan maar he! Let u vooral op de grote hoeveelheid hardware SYNTHS! ;)

@Bikkel: ik vroeg me dat al af. Misschien in studio 2 hier maar ns een analoge hoek bouwen, om t een en ander ns te proberen...

Attachments

• studio overzicht.jpg
    studio overzicht.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 77
Foto's dan maar he! Let u vooral op de grote hoeveelheid hardware SYNTHS! ;)

@Bikkel: ik vroeg me dat al af. Misschien in studio 2 hier maar ns een analoge hoek bouwen, om t een en ander ns te proberen...

Ik geef je mijn ziel in ruil voor die Lexicon :kimono:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back