Even voorstellen aan de medetoetsenisten

Componist

Nieuwkomer
Hallo allemaal ik zal me ff voorstellen, ik heet Chris en ben componist zoals mijn nickname wel doet vermoeden denk ik;)
Ik componeer door het "one shot" systeem, dus met andere woorden ik speel een nummer maar 1x en neem het gelijk op. Ik speel nooit 2x hetzelfde en probeer ook geen nummers van anderen te spelen.
Ik ben nu hier op het synthforum gekomen omdat ik me oriënteer naar welk keyboard/synthesizer het meest geschikt is voor het componeren van klassieke muziek.
Waar beter als dat hier te vragen:okdan:

Momenteel speel ik(al 15jaar) op een Yamaha psr8000, en heb ook een psr9000pro waar ik zelden tot niet op speel:)

Tips zijn altijd welkom8D

Hi Componist!
Plaats gerust wat van je creaties op het "tracks" subforum.
Menig leden zullen hier zeker oren naar hebben.
Wij kunnen natuurlijk moeilijk in jouw plaats beslissen...
Ik vermoed dat hier op het forum wel nog wat draadjes over dit onderwerp te vinden zijn.
Voor klassieke muziek gebruik ik nogal veel Symphonic Orchestra Gold van East/West Quantum Leap.
In m'n Roland JV1080 zitten ook nog bruikbare klanken.

Welkom!

Cheers,
Exo.:mega:

Wees gegroet Componist.

Overigens zegt de nickname in de regel verrassend weinig over de gebruiker ervan... Zo kunnen bijvoorbeeld onze zuiderburen zo nu en dan een voor ons wat wereldvreemde indruk achterlaten, maar daarmee zijn ze nog niet echt een Exoterrestrial hoor ;)

welkom

Welkom Componist.
Ik meen dat niemand live hetzelfde nummer op dezelfde manier afspeelt: er blijken achteraf altijd variaties te vinden; immers hoeveel -veranderde- takes geeft uiteindelijk een goed CD-product?
Be original.

Back