idm glitch met hardware...

jwhagenbeek

Ouwe rot
hoe doe je dat of is het überhaupt mogelijk?

Ik heb wel wat idm achtige dingen gemaakt met een gecircuitbent keyboardje en ook wel door mn electribe door mn kp3 te halen. maar echt hele fijne idm glitches krijg ik er niet mee. ja natuurlijk kun je in ableton of andere daw samples knippen en plakken en beatrepeaten maar het lijkt me wel een uitdaging om t met hardware te doen.

ik zit te denken dat er misschien wel mogelijkheden zijn om t met mn micromodular te maken... gelijk een uitdaging om de patch te schrijven

Maar het blijft behelpen, computers zijn toch gemaakt om te glitchen. (phonogene is natuurlijk ook een verpakte computer)

Ik raad je een Machinedrum aan ... check this

ja leuk maar t leuke van die make noise is dat je er elk geluid in kunt stoppen wat je wilt... werkt veel directer en daar hou ik van. heb al genoeg apparaten met schermpjes en menuutjes en ga daardoor juist minder muziek maken. heb vaak geneens zin om die spullen aan te zetten. geef mij maar die make noise zelfs voor dezelfde prijs... al zijn ze beiden een beetje boven budget.

Dit draadje heb ik in 2012 opgestart en wist t eigenlijk helemaal niet eens meer dat ik dat gedaan had... ondertussen ben ik zelf met een module bezig om idm glitches hardwarematig te maken :) we hebben m werkend en binnenkort gaan de pcb ontwerpen naar de fabriek!!!
De module is puur gericht op het realtime slicen van audio en er zitten geheugen chips is en is ook nog eens met extra geheugen uit te breiden, daarnaast kun je er cv signalen mee samplen en slicen.
http://www.ginkosynthese.com/product/sampleslicer/

Back