Waar opletten bij een gebruikte synth kopen?

Google is your friend.

Er zijn sommige synths die bekend staan om zeer specifieke problemen, waarvan het ene probleem al vervelender is dan de andere.
Zo is er bijvoorbeeld de battery leaking in de Polysix, de voices in de Juno-106 (de 6 en 60 zijn hiervan gevrijwaard), backlit van de OB-12, enz.

In hoeverre dat rondtoeren tot deze problemen kan bijdragen weet ik niet.

Wees sowieso erg op je hoede voor endless encoders (vooral op nieuwe synths) zoals op de Blofeld, Novation KS (heeft er maar eentje maar is wel belangrijk), Prophet '08, enz.
en aftertouch op oudere synths zoals de Jx8p.

Kijk ook heel goed uit bij Emu modules, echt brakke modules de XL1, Orbit 3 etc. De Rotary heeft altijd gebreken en de modules zijn niet aan te sturen met een Behringer BCR2000 bijvoorbeeld omdat ze geen CC's ontvangen. Echt plastic troep die Emu's!

Ja, dat heb ik me toen ook laten vertellen. Maar toen ik daarmee aan de slag wilde gaan sloeg ik helemaal op hol, ik snapte er helemaal niks van en vond het veel te ingewikkeld.

Kijk ook heel goed uit bij Emu modules, echt brakke modules de XL1, Orbit 3 etc. De Rotary heeft altijd gebreken en de modules zijn niet aan te sturen met een Behringer BCR2000 bijvoorbeeld omdat ze geen CC's ontvangen. Echt plastic troep die Emu's!

Sjees man, geen cc's ontvangen, wat een flauwekul.

En neem ook de sectie over Sysex door. Er zijn niet veel fabrikanten die zo uitgebreid de MIDI en SysEx mogelijkheden beschrijven. Over de degelijkheid van de modules kan ik niets zeggen. Mijn E-mu Commandstation MP-7 is in ieder geval gebouwd als een tank.

Ik had iets anders verwacht dan de handleiding eigenlijk.

Het probleem met de CC's is dat je er maar 32 tot je beschikking KAN maken (en volgens mij waren het er maar 16). De modules zijn niet ontworpen als andere modules waar je meteen alle parameters kan aansturen via een BCR bijvoorbeeld. Je kan met de Emu modules in de modulatiematrix maar 16 CC's, ik ga even uit van 16, verbinden met een parameter.

Back