VST of AU midi effect dat cc waarden kan vermenigvuldigen?

Bram.deVries

Stamgast
Kon hier geen draadje over vinden, maar mocht het al behandeld zijn dan houd ik me aanbevolen.

'k Heb een Wiimote aangesloten en die kan in Live 8 via OSCulator prachtig bijvoorbeeld Expression (midi cc 11) bedienen 8), maar 'k vind de range die de Wiimote nodig heeft om van 0-127 te komen te groot :erm: .

Feitelijk moet ik de Wiimote 360 graden draaien, bijv. de pitch. In OSCulator kon ik niet vinden hoe je bijvoorbeeld iedere cc waarde met 3 kunt vermenigvuldigen, zodat je de Wiimote maar 120 graden hoeft te bewegen om van 0 tot 127 te gaan.

Ik heb natuurlijk flink gegoogled en 't enige dat ik kan vinden werkte niet op de Mac. Ik kan me voorstellen dat je met Reaktor of Max for Live het een en ander kan bereiken, maar dat vind ik een beetje zwaar voor wat ik wil (nog afgezien van de euri's).

Tips/ideeën anyone? Bij voorbaat dank! :)

Groeten,
Bram

'k moet effe cubase opstarten om zeker te zijn,
maar daar is er de transformer midi plugin, en daar ga je dat mee kunnen, als is 't mss wel effe zoeken. Logic heeft dat ook wel...

Transformer-Plugin.png

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het meedenken!

Maar ik draai dus Live (heb ook Cubase 5, maar daar ben ik mee gestopt - kan die VST's niet gebruiken)...

Ik werk ook met ableton en dan veel met externe controllers. Als ik dan de knoppen aan de software link dan kun je in het midi scherm van ableton (druk op de knop midi rechtsboven) het bereik van de knoppen instellen. Misschien dat je op deze manier je probeem kan oplossen.

ik doe het ook met cubase, in de automation
bidule zou het ook moeten kunnen, de standaloneversie is gratis, dus kan je het uitproberen , als vst plugin kost het 6o euro of zo. zeker de moeite waard.

Heb de oplossing gevonden in Osculator zelf. Er bleek een 'scalings page' te zijn waar je precies kon instellen wat ik nodig had.

Back