Reason 5 LFO Editor real-time manipulation

aanilles

Stamgast
Is het mogelijk om alleen binnen Reason een effect te creeren zoals in het filmpje??
Wat ik bedoel is op de punten 00.50 - 01.00 en de 1.15 - 1.25

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=MAdo5bdsLkE

Wat ze zeggen:
The LFO Editor allows real-time manipulation of the LFO waveform using the linear faders on the left and right MIDI pods of the Xone:4D. The LFO tempo can be set using the LFO Tap Tempo button or by synchronising the LFO tempo to the displayed BPM...

Iemand een idee wat ze hier precies mee bedoelen? Zou dit te maken zijn alleen binnen reason?

heey, zo te zien ben je nog niet zo lang bezig met muziek, maar dat geeft ook niet.

Wat jij noemt kan allemaal met reason 5

Het eerste effect is een high pass filter die hij omhoog en omlaag draait.
Het tweede effect een low frequentie oscilator (LFO) die de high pass filter (HPF) aanstuurt waarbij de tempo van de LFO meeloopt met het tempo van de sequencer. die hoeveelheid aansturing is hetgene wat hij met die knop op het filmpje doet.

Hey Niel,

Ik zou dan graag de Thor over de hele track heen willen zetten. (Zeg maar voor de mixer)
Thor:
Instelling: Thor source en dest 1:
Audio in1 -> Filt3 L.in
Audio in2 -> Filt3 R.in
Nu speelt de hele track door de filter 3 van de thor

Dan zeg jij:
Het 1e effect is een high pass filter die hij omhoog en omlaag draait.
Bedoel je niet de low pass filter?

Het 2e effect een low frequentie oscilator (LFO) die de high pass filter (HPF) aanstuurt waarbij de tempo van de LFO meeloopt met het tempo van de sequencer. die hoeveelheid aansturing is hetgene wat hij met die knop op het filmpje doet.

Dit laatste gedeelte zou je dus ook weer in combinatie moeten met het tempo van de sequencer..?
Dit doe je dan ook met de functie shaper (shaper on) en de modulation matrix?
De steps van de matrix op 1 en gate lengte op 100% en de “run” op repeat?

Hoe zou jij dit doen Niel?

Groet Niels

met sequencer bedeol ik Reason zelf, niet een matrix of de sequencer van thor.

waarom zou ik lowpass bedoelen ? Check je eigen filmpje, dat is een highpass.

Simpele highpass maken lukt je zelf wel blijkbaar want zo kan het idd.

LFO 2 erop, tempo sync 1/4 en amount automaten, klaar.

Hier een combi file, ik heb hem met reason 6.5 gemaakt dus ik weet niet of reason 5 hem pakt. In principe zijn het devices die in reason 5 ook zitten dus laat even weten of het werkt.

Attachments

• hpf_lfo_sf.zip
    1,3 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
nog een plaatje erbij voor het geval het niet werkt:

attachment.php

In de combi heb ik knop 1 op filter freq gezet en knop 2 op mod 3 amount die lfo 2 naar de filter zet. daarmee kan je zowel positieve als negatieve waardes naar de lfo sturen waarmee je de fase van de lfo kan sturen (bv je hoort alleen de tikjes van de kick of je filtert die juist weg).

Attachments

• hpf_lfo_sf.jpg
    hpf_lfo_sf.jpg
    79,3 KB · Bekeken: 113
je kunt ook een Dr Rex nemen en dan de cv out van de lfo gebruiken om het envelope controlled filter te moduleren.

Voor meer complexere lfo golfvormen kun je bv een matrix patern sequencer gebruiken.

Hier een combi file, ik heb hem met reason 6.5 gemaakt dus ik weet niet of reason 5 hem pakt. In principe zijn het devices die in reason 5 ook zitten dus laat even weten of het werkt.
Nee dit werkt niet met Reason 5

Geweldig Niel bedankt voor je uitleg dit werkt prima!

je kunt ook een Dr Rex nemen en dan de cv out van de lfo gebruiken om het envelope controlled filter te moduleren.
Voor meer complexere lfo golfvormen kun je bv een matrix patern sequencer gebruiken.

Ik snap niet wat jij bedoelt flyweight…

De thor is een geweldige bak met vele mogelijkheden maar ja het is nog wel leren om hier goed mee om te gaan voor mij…

mm ok misschien dat de plaatjes het wat duidelijker maken.

die dr rex gebruik je dus alleen maar voor de LFO.

de audio die jij door het effect wil halen gaat door het filter.

:mega:

Attachments

• cv mod env filter back.jpg
    cv mod env filter back.jpg
    72,5 KB · Bekeken: 92
  • cv mod env filter.jpg
    cv mod env filter.jpg
    87,6 KB · Bekeken: 93
Back